آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بایدن: در صورت ارائه موشک بالستیک ایران به روسیه اقدامات جدیدی علیه تهران انجام می‌دهیم



بایدن،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
جو بایدن ایران را تهدید کرد.

به گزارش انتخاب، "جو بایدن" رئیس جمهوری ایالات متحده جمعه 25 اسفند در سخنانی از اقدامات قابل توجهی علیه تهران در صورت ارائه موشک بالستیک به روسیه خبر داد.

 

بایدن گفت که  اگر ایران موشک بالستیک یا فناوری مرتبط با آن را به روسیه ارائه دهد، اقدامات جدید و قابل توجهی علیه تهران انجام خواهیم داد.

 

یک مقام ارشد آمریکایی: گروه هفت در حال بررسی ممنوعیت پرواز شرکت هواپیمایی «ایران ایر» به اروپا در صورت انتقال موشک‌های بالستیک تهران به روسیه، هستند
آسوشیتدپرس نوشت: ایالات متحده و متحدانش روز جمعه به ایران هشدار دادند که اقتصادهای بزرگ غربی تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال خواهند کرد، اگر تهران اقدام به ارائه موشک‌های بالستیک به روسیه بکند.

 

در ادامه این مطلب آمده است: دولت بایدن برای ماه‌ها هشدار داده است که روسیه به دنبال موشک‌های بالستیک دوربرد از ایران است.

 

ایالات متحده آمریکا هنوز تایید نکرده است که این موشک ها از ایران به روسیه منتقل شده اند  اما  مقامات کاخ سفید از اظهارات مقامات ایرانی که حاکی از قریب الوقوع بودن توافق است، نگران هستند.

 

به گفته یک مقام ارشد دولت بایدن، یکی از اقداماتی که کشورهای گروه هفت در حال بررسی آن هستند، منع ایران ایر، شرکت هواپیمایی ملی این کشور، از پرواز به اروپا است. 

 

رهبران گروه 7 در بیانیه‌ای اعلام کردند: «اگر ایران اقدام به ارائه موشک‌های بالستیک یا فناوری‌های مرتبط به روسیه کند، آماده پاسخ سریع و هماهنگ از جمله اقدامات جدید و مهم علیه ایران هستیم».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------