آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمریکا تحریم‌های جدیدی در ارتباط با ایران وضع کرد



وزارت خزانه‌داری آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه شب اعلام کرد که شبکه‌ای از شرکت‌ها و افرادی را که در تسهیل انتقال فناوری دهها شرکت آمریکایی به نهادهای ایرانی از جمله بانک مرکزی ایران نقش داشتند، تحریم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت که این تحریم‌ها به شرکت خدمات انفورماتیک (ISC) وابسته به بانک مرکزی ایران مربوط می‌شود.

 

بر اساس این بیانیه، شعبات و شرکت‌های وابسته به شرکت خدمات انفورماتیک ایران در ترکیه و امارات و سه فرد مرتبط با آنها تحریم شده‌اند. یکی از این افراد، «پوریا میردامادی» یک تبعه ایرانی-فرانسوی است.

 

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم گفت که بانک مرکزی ایران در تامین حمایت مالی از حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «نقشی حیاتی ایفا کرده است.»

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا کمتر از یک ماه پیش نیز اعلام کرد که سه فرد و چهار نهاد را به دلیل انتقال فناوری پیچیده‌ آمریکایی به ایران تحریم کرد.

 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: این تحریم‌ها سه فرد و چهار نهاد مرتبط با انتقال فناوری پیچیده آمریکا برای استفاده توسط بانک مرکزی ایران هدف قرار داده است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود که شرکت خدمات انفورماتیک (ISC) در ایران وابسته به بانک مرکزی ایران، شرکت ABS در امارات، شرکت L.L.C در امارات و شرکت Ted در ترکیه نهادهایی هستند که تحریم شده‌اند.

 

این وزارتخانه از سید ابوطالب نجفی مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک، پوریا میردامادی کارمند این شرکت و محمدرضا خادمی رئیس L.L.C به عنوان افراد تحریم‌شده نام برد.

 

آمریکا یک شرکت کشتیرانی را با ادعای ارتباط با ایران و یمن تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد شرکت کشتیرانی «وینشو» را که یک نفتکش آن به نام «لیدی سوفیا» در حمل محموله حمایتی از حوثی‌های یمنی نقش داشت، تحریم کرده است.

 

این وزارتخانه جمعه شب گفت، کشتی لیدی سوفیا که با پرچم جزایر مارشال حرکت می‌کند، یک «محموله غیرقانونی» نامشخص از یک کشتی تحریم‌شده دیگر به نام «مهله» دریافت کرد.

 

این وزارتخانه افزود که انتقال این محموله از مهله به لیدی سوفیا ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن ماه) در نزدیکی سنگاپور انجام شد و لیدی سوفیا اینک در مسیر حرکت به سمت چین است.

 

شرکت «وینشو» در جزایر مارشال ثبت شده و مالکیت لیدی سوفیا را دارد.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: شرکت وینشو در انتقال محموله‌ای غیرقانونی به جمهوری خلق چین در حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «سعید الجمال» تسهیل‌کننده مالی حوثی‌های یمن که از سوی آمریکا تحریم شده است، دخیل بوده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------