آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

واکنش‌ها به توقیف کشتی اسرائیلی توسط ایران



واکنش‌ها به توقیف کشتی اسرائیلی توسط ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر دفاع انگلیس خواستار آزادی بی‌قیدوشرط کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل در تنگه هرمز شد.

به گزارش ایرنا، گرنت شپس روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) ادعا کرد: توقیف کشتی باری ام‌اس‌سی آریس توسط ایران غیرقابل قبول و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

 

وی با بیان این ادعا که «ما با شرکای خود برای جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه کار می کنیم» بدون اشاره به جنگ افروزی رژیم‌صهیونیستی در منطقه، تشدید تنش، برهم زدن صلح و ثبات آن و تجاوزگری وحشیانه این رژیم علیه کنسولگری ایران در دمشق مدعی شد: ایران باید فورا رفتار بی‌ثبات‌کننده خود را متوقف کند.

 

کاخ سفید: ایران باید فورا کشتی ربوده شده را آزاد کند

کاخ سفید در بیانیه ای از ایران خواست کشتی اسرائیلی را پس بدهد. سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید توقیف کشتی مرتبط با اسرائیل از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را محکوم کرد و خواستار آزادی آن شد.

 

بر اساس گزارش‌ها، امروز (شنبه) یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MSC Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شد. گفته می‌شود که این کشتی با پرچم پرتغال توسط شرکت «زودیاک Zodiac» که مالک آن یک سرمایه‌دار صهیونیست بنام «ایال اوفر Eyal Ofer» است، اداره می‌شود.

 

واکنش وزیر خارجه اسرائیل به توقیف کشتی اسراییلی توسط سپاه
«یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیسی در پی توقیف یک کشتی مرتبط با این رژیم توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ایران را به «دزدی دریایی» متهم کرده و مدعی شد که عملیات «ناقض قوانین بین‌المللی» است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------