آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

پنتاگون: به‌دنبال درگیری با ایران نیستیم



وزیر دفاع آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر دفاع آمریکا، حمله تلافی‌جویانه ایران به اهداف اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد اما گفت واشنگتن به‌دنبال درگیری با ایران نیست.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه و در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای آمریکایی در منطقه شماری از پهپادها و موشک‌هایی را که از ایران، عراق، سوریه و یمن به سمت سرزمین‌های شلیک شده بودند، رهگیری کرده است.

 

آستین بدون اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، «حملات بی‌پروا و بی‌سابقه ایران و نیروهای نیابتی آن» را محکوم کرده و از ایران خواسته فورا این حملات از جمله از جانب نیروهای مقاومت منطقه را متوقف و در منطقه تنش‌زدایی کند.

 

وزیر دفاع آمریکا در ادامه گفته آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست اما «در محافظت از نیروهای آمریکایی و حمایت از دفاع اسرائیل تردید نخواهد کرد».

 

او همچنین گفته از نزدیک به پایش اوضاع و مشورت با متحدان و شرکای آمریکا در منطقه ادامه می‌دهد.

 

بلینکن: به دنبال تشدید تنش نیستیم

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: ما به دنبال تشدید تنش نیستیم، اما به حمایت از اسرائیل به منظور دفاع از خود و همچنین حفاظت از نیروهای آمریکایی در منطقه ادامه خواهیم داد.

 

واکنش بایدن به پاسخ ایران به اسرائیل

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه و با انتشار بیانیه‌ای گفت «حملات بی‌سابقه ایران و نایبان آن در یمن، سوریه و عراق علیه تاسیسات نظامی اسرائیل را به‌شدت محکوم می‌کنم».

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

 

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرده تا بر «تعهد مستحکم» ایالات متحده بر امنیت اسرائیل تاکید کند.

 

او همچنین گفته امروز (یکشنبه) با سران گروه هفت نشست برگزار می‌کند تا «یک پاسخ یکپارچه دیپلماتیک» را به حمله تلافی‌جویانه ایران، هماهنگ کند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------