آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

واکنش‌های بین المللی به حمله ایران علیه اسرائیل/ عربستان خواستار خویشتن‌داری شد



واکنش‌های بین المللی به حمله ایران علیه اسرائیل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزارت خارجه عربستان بامداد روز یکشنبه با ابراز نگرانی عمیق از تحولات تشدید تنش نظامی در خاورمیانه و جدیت پیامدهای آن، طرفین را به خویشتنداری فرا خواند.

به گزارش تابناک، عملیات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اسرائیل با واکنش های متعددی در سطح بین المللی مواجه شد. 

 

عربستان سعودی همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت کرد

وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد یکشنبه در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، خواستار خویشتنداری طرفین شد.

 

در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: نگرانی عمیق خود را از تشدید تحولات و تنش نظامی در منطقه و پیامدهای جدی آن ابراز می‌کنیم.

 

وزارت خارجه عربستان افزوده است: از همه طرف‌ها می‌خواهیم تا حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و منطقه و ساکنان آن را از خطرات جنگ در امان نگه دارند.

 

استقبال عراقی‌ها از پاسخ ایران

تعدادی از مردم عراق در حمایت از پاسخ ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی به خیابان های بغداد آمدند و از این موضوع ابراز خرسندی کردند.

 

 در ادامه واکنش‌های مردمی به پاسخ ایران به اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، تعدادی از مردم عراق با حضور خیابان‌ها نسبت به این موضوع ابراز خرسندی کردند.

 

در دست تعدادی از این افراد پرجم گروه های مقاومت عراق مشاهده می‌شد.

 

بازتاب عملیات ایران در اسرائیل در مطبوعات پاکستان

عملیات انتقام جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از رژیم اشغالگر صهیونیستی و عملیات موشکی و پهپادی در سرزمین‌های اشغالی با بازتاب گسترده در مطبوعات پاکستان همراه شد و شبکه‌های خبری این کشور در نیمه شب طی خبرهای فوری خود گزارش دادند که ایران مراکز نظامی (رژیم) اسرائیل را به طور مستقیم هدف قرار داد.

 

شبکه خبری جیو پاکستان با قطع برنامه‌های خود گزارش داد که پس از حمله اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق اکنون ایران با شلیک بیش از یکصد پهپاد و موشک اهداف معین نظامی در اسرائیل را منهدم ساخت.

 

در این گزارش آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به طور مستقیم علیه اسرائیل دست به عملیات نظامی زد هرچند آمریکا و اردن به یاری اسرائیل شتافتند و اقدام به رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی کردند.

 

سایت خبری جیو نیوز نیز، نوشت: همزمان با عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل، مردم در شهرهای مختلف ایران به خیابان‌ها آمده و موفقیت این عملیات را جشن گرفتند.

 

وب سایت روزنامه انگلیسی زبان داون پاکستان هم در این باره، نوشت: سپاه پاسداران ایران عملیات پهپادی و موشکی علیه اسرائیل در تلافی حمله دمشق که منجر به کشته شدن هفت نظامی از جمله دو تن از مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، انجام داد. ایران اعلام کرد که موشک‌های بالستیک پس از عملیات پهپادها شلیک شده است.

 

داون افزود: ایران بارها اسرائیل را به تلافی حمله هوایی مرگبار اول آوریل (۱۳ فروردین) به ساختمان کنسولی خود در دمشق تهدید کرده بود و در مقابل واشنگتن نیز بارها در روزهای اخیر هشدار داده بود که عملیات تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران قریب الوقوع است.

 

شبکه اکسپرس نیوز پاکستان هم با قطع برنامه‌های خود در بامداد امروز (یکشنبه)، گزارش داد: ایران به اسرائیل با ده‌ها فروند موشک و پهپاد حمله کرد و ارتش اسرائیل نیز هدف قرار گرفتن اماکن نظامی و امنیتی خود از سوی ایران را تائید کرده است.

 

اکسپرس افزود: جمهوری اسلامی ایران همزمان به برخی از کشورهای منطقه نیز هشدار داد که در صورت مشارکت با اسرائیل و آمریکا برای هرگونه رویارویی با ایران، پاسخ متناسب دریافت خواهند کرد.

 

سایت روزنامه انگلیسی زبان دی نیوز نیز نوشت: ایران دست به یک عملیات بی سابقه علیه اسرائیل زد و طی آن بیش از یکصد فروند موشک و پهپاد از خاک ایران علیه اهدافی در اسرائیل شلیک شد.

 

دی نیوز نوشت: پس از شلیک موشک‌های بالستیک ایران به اسرائیل، تهران بار دیگر به واشنگتن هشدار داد که وارد ماجرا نشود.

 

شبکه خبری دنیا نیوز پاکستان هم در خبرهای فوری خود اعلام کرد که ایران با شلیک موشک و پهپاد انتقام خون نظامیان خود را از اسرائیل را گرفت. ده‌ها پهپاد و موشک ایرانی علیرغم آمادگی اسرائیل و یاری آمریکا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، فرود آمد.

 

همزمان با عملیات قهرمانانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی شبکه‌های اجتماعی در پاکستان از جمله ایکس (توئیتر سابق)، با انتشار فیلم‌های مرتبط با عملیات پهپادی و موشکی ایران و اصابت آن در عمق سرزمین‌های اشغالی، خبرهای فوری آن را بازنشر کردند.

 

سناتور آمریکایی: حمله ایران به اسرائیل بسیار گسترده بود

مارکو روبیو سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در واکنش به پاسخ سنگین موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، این حمله را بسیار گسترده خواند.

 

به گزارش سی ان ان، این سناتور جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: حمله ایران به (رژیم) اسرائیل بسیار گسترده‌تر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت، بود.

 

از سوی دیگر برخی از مقام‌های آمریکایی نیز اعلام کردند که به نظر نمی‌رسد نظامیان آمریکایی در حمله ایران، هدف قرار گرفته باشند.

 

به نوشته سی ان ان، دو مقام آمریکایی که نخواستند نام‌ آنها فاش شود به این خبرگزاری، گفتند: نیروهای آمریکایی در جریان حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به (رژیم) اسرائیل، هدف حمله قرار نگرفته‌اند.

 

این دو مقام آمریکایی با بیان اینکه آنها هیچ گزارشی مبنی بر زخمی شدن نیروهای آمریکایی در حمله ایران به رژیم صهیونیستی دریافت نکرده‌اند، یادآور شدند: نظامیان آمریکایی با در نظر گرفتن این احتمال که ممکن است حملات موشکی و پهپادی ایران به (رژیم) اسرائیل تداوم داشته باشد، همچنان تمامی نکات ایمنی و تدابیر حفاظتی را رعایت می‌کنند.

 

واکنش کشورهای آمریکای لاتین

چندین کشور آمریکای لاتین از جمله شیلی و آرژانتین نسبت به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی و وضعیت کلی در خاورمیانه ابراز نگرانی کردند.

 

به گزارش تارنمای شبکه خبری سی‌ان‌ان، «آلبرتو ون کلاورن» وزیر خارجه شیلی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: نگرانی خود را نسبت به تشدید جدی تنش‌ها در خاورمیانه و حملات ایران علیه (رژیم) اسرائیل ابراز می‌کنم. شیلی استفاده از زور را محکوم و از حقوق بشردوستانه بین‌المللی دفاع می‌کند.

 

مکزیک نیز نگرانی عمیق خود درباره این حمله و تاثیری که می‌تواند بر زندگی هزاران نفر داشته باشد را ابراز کرد.

 

دبیرخانه امور خارجه مکزیک نیز در ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: مکزیک استفاده از زور در روابط بین‌المللی را محکوم می‌کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد که به دنبال راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای جلوگیری از تعمیم یافتن درگیری در خاورمیانه باشند.

 

مانوئل آدورنی سخنگوی ریاست جمهوری آرژانتین هم در ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: خاویر میلی رئیس جمهور آرژانتین سفر خود به دانمارک را کوتاه کرد و روز یکشنبه به کشور بازخواهد گشت تا یک کمیته بحران با توجه به آخرین رویدادها در (رژیم) اسرائیل تشکیل دهد.

 

وزارت خارجه اکوادور نیز در بیانیه‌ای با اعلام اینکه «به نظارت بر وضعیت ادامه می‌دهیم»، خبر داد که با کارکنان دیپلماتیک خود در منطقه در تماس است.

 

ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و با بیان اینکه رژیم صهیونیستی اکنون زیر فشار حمله است، مدعی شد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

 

به گزارش نیویورک پست، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته است این حملات را محکوم کرد و ادعا کرد: اگر من رئیس جمهور ایالات متحده بودم، هرگز این حمله اتفاق نمی‌افتاد.

 

ترامپ همچنین با انتقاد از رویکرد رئیس جمهور آمریکا در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی، نوشت: جو بایدن در چنین شرایطی به جای سخنرانی زنده درباره (رژیم) اسرائیل آن‌ را ضبط می‌کند. الان زمان سخنرانی‌های از پیش ضبط شده نیست.

 

واکنش نخست وزیر کانادا

نخست وزیر کانادا، بدون اشاره به اقدامات جنایتکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل را محکوم کرد.

 

یه گزارش خبرگزاری کانادا پرس، جاستین ترودو گفت: کانادا «به صراحت» حملات ایران به اسرائیل را محکوم می کند.

 

به گزارش این رسانه اظهارات وی پس از آن منتشر شد که رسانه های دولتی ایران اعلام کردند که تهران روز شنبه موشک های بالستیک خود را به سمت اهدافی داخل اسرائیل شلیک کرده است که اولین حمله نظامی مستقیم ایران به سرزمین های اشغالی به شمار می آید.

 

کاناد پرس در ادامه نوشت: اسرائیل گزارش داده است که ایران بیش از ۱۰۰ پهپاد حامل بمب را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

 

ترودو می گوید: به طور منظم از مشاور امنیت ملی و اطلاعات، رئیس ستاد دفاع و رئیس شورای خصوصی اطلاعات دقیق را دریافت می‌کند.

 

مایکل چونگ، عضو محافظه کار پارلمان کانادا که به عنوان منتقد سیاست خارجی ترودو فعالیت می کند، گفت: حزب او حمله ایران را محکوم می کند و در کنار اسرائیل می ایستد.

 

او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: محافظه‌کاران از دولت ترودو می‌خواهند که با متحدان کانادا برای تضمین امنیت و ثبات منطقه‌ای اسرائیل همکاری کند.

 

دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف فوری خصومت‌ها در منطقه شد

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در پی تجاوز این رژیم به کنسولگری تهران در دمشق سوریه، با ابراز نگرانی شدید از تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه خواستار توقف فوری خصومت ها شد.

 

 آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل شنبه شب به وقت محلی اعلام کرد:« من از خطر بسیار واقعی تشدید تنش ویرانگر در سطح منطقه به شدت نگران هستم. از همه طرف‌ها می‌خواهم که حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند تا از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به درگیری‌های نظامی بزرگ در چندین جبهه در خاورمیانه شود، اجتناب کنند.»

 

دبیرکل سازمان ملل گفت: من بارها تاکید کرده ام که نه منطقه و نه جهان نمی توانند جنگ دیگری را تحمل کنند.

 

گوترش همچنین گفت: «من تشدید شدید تنش ناشی از حمله گسترده عصر امروز (شنبه به وقت محلی / نیویورک)  جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می کنم. من خواستار توقف فوری این خصومت ها هستم.»

 

بیانیه وزارت دفاع انگلیس

وزارت دفاع انگلیس در پی پاسخ پهپادی و موشکی گسترده ایران به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی، ادعا کرد که برای کاهش تنش‌ها در منطقه، چندین جت اضافی را برای رهگیری حملات هوایی در محدود ماموریت‌های خود در عراق و سوریه مستقر کرده است.

 

در این بیانیه که یک نسخه آن بامداد یکشنبه در تارنمای وزارت دفاع انگلیس منتشر شد آمده است: دولت بریتانیا در پاسخ به افزایش تهدیدات ایران و خطر فزاینده تنش در خاورمیانه، با شرکای خود در سراسر منطقه برای کاهش تنش‌ها و جلوگیری از حملات بیشتر تلاش کرده است.

 

این بیانیه می‌افزاید: ما چندین جت اضافی نیروی هوایی و تانکرهای سوخت‌رسان هوایی را به منطقه منتقل کرده‌ایم. این‌ جت‌ها عملیات «شیدر» بریتانیا را که برای مقابله با داعش در عراق و سوریه مستقر است تقویت می‌کنند. آن‌ها همچنین در صورت لزوم هرگونه حمله هوایی را در محدوده ماموریت‌های ما رهگیری خواهند کرد.

 

بیانیه یادشده می‌افزاید: ما به همکاری نزدیک با شرکای منطقه ای خود در راستای کاهش تنش ادامه خواهیم داد.

 

در همین حال گرنت شپس وزیر دفاع انگلیس در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی ادعا کرد که حمله ایران «هیچ سودی جز تضعیف بیشتر امنیت منطقه ای ندارد.»

 

وی مدعی شد: ما به همکاری با اسرائیل و شرکای خود در منطقه برای جلوگیری از تشدید بیشتر ادامه می دهیم.

 

شپس بدون اشاره به اقدامات غیرقانونی و تنش‌زای رژیم صهیونیستی افزود: صلح و ثبات به نفع همه است و من از ایران می‌خواهم که فوراً به هر گونه رفتار بی‌ثبات‌کننده پایان دهد.

 

حمایت برلین از تل آویو

ساعتی بعد از واکنش مقامات عالی انگلیس و فرانسه به پاسخ موشکی و پهپادی گسترده جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، وزیر امور خارجه آلمان هم به این حمله واکنش نشان داد و حمایت برلین از رژیم کودک کش را مورد تاکید قرار داد.

 

آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان در صفحه رسمی خود در شبکه ایکس، حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل را قویا محکوم کرد.

 

بربوک در پیام خود بدون اشاره به جنایات فراوان و آشکار رژیم صهیونیستی که سراسر منطقه را به آشوب و ناامنی کشانده است، مدعی شد: ایران پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است. ما این حمله را که می‌تواند یک منطقه را به آشوب بکشاند به شدیدترین وجه محکوم می‌کنیم. ایران و نیروهای نیابتی آن باید سریعا به این حملات خاتمه دهند. تمامی همبستگی‌مان در این ساعات با اسرائیل است.

 

بولتون: بایدن مقصر اصلی حمله ایران به اسرائیل است

جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق آمریکا با حضور در برنامه زنده یک شبکه آمریکایی بایدن را مقصر اصلی حمله ایران به رژیم صهیونیستی دانست.

 

به گزارش نیوزمکس، بولتون مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ در مصاحبه‌ای شخص بایدن رئیس جمهور آمریکا را مقصر اصلی حمله ایران به رژیم صهیونیستی دانست و مدعی شد: دولت آمریکا از همان ابتدا با حمله حماس به طور قطعی برخورد نکرد و فکر نکرد که این حمله بخشی از عملیات بزرگتر به نام حلقه آتش اطراف اسرائیل خواهد بود.

 

بولتون در این مصاحبه ادعا کرد که اعتقاد دارد حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی نیروهای آمریکایی را وارد عمل کند و حتی تا خاک ایران پیش ببرد.

 

مشاور امنیت ملی سابق دولت ترامپ با انتقاد از دیگر شبکه‌های تلویزیونی که ادعا می‌کنند این حمله مهم نیست، گفت: اتفاقا این یک حمله فوق‌العاده گسترده با موشک‌های کروز و بیش از یکصد پهپاد است و این تنها چیزی است که در حال حاضر از آن می‌دانیم.

 

واکنش اتحادیه اروپا به حمله پهپادی ایران علیه اسرائیل

مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته، پاسخ ایران را محکوم و بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها تاکید کردند.

 

جوسپ بورل شنبه شب (به وقت محلی اروپا) با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، اقدامات غیرقانونی و تنش‌زای رژیم صهیونیستی در منطقه را نادیده گرفت و ادعا کرد: اتحادیه اروپا حمله غیرقابل قبول ایران به (رژیم) اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند.

 

وی پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی در سوریه را تشدید بی‌سابقه‌ تنش‌ها توصیف کرد که طبق ادعای او، امنیت منطقه غرب آسیا را تهدید خواهد کرد.

 

شارل میشل رئیس شورای اروپا نیز در واکنش مشابهی، گفت: باید برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها در منطقه تلاش کرد. همچنین باید از خونریزی بیشتر جلوگیری کرد.

 

وی افزود: ما با شرکای خود به پیگیری اوضاع از نزدیک ادامه خواهیم داد.

 

فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

 ساعاتی پس از شروع پاسخ موشکی و پهپادی گسترده ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، وزیر امور خارجه فرانسه در حمایت از تل آویو، این اقدام جمهوری اسلامی ایران را قویا محکوم کرد.

 

استفان سژورنه وزیر امور خارجه فرانسه ساعتی پیش در صفحه رسمی خود در ایکس بدون اشاره به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونستی و اقدام اخیر آن در حمله به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران نوشت: فرانسه حمله ایران علیه اسرائیل را قویا محکوم می کند.

 

دیپلمات ارشد دولت فرانسه مدعی شد: ایران با تصمیم خود برای انجام چنین اقدام بی سابقه ای، گام جدیدی در جهت اقدامات بی ثبات کننده اش در منطقه برداشته و خطر تشدید اقدامات نظامی را ایجاد کرده است.

 

سژورنه در حمایت از اسرائیل نوشت: فراسنه بار دیگر بر تعهد خود به امنیت اسرائیل تاکید می کند و همبستگی خود با اسرائیل را بار دیگر مورد تاکید قرار می دهد.

 

واکنش اتریش

 وزیر خارجه اتریش بدون اشاره به جنگ افروزی‌های رژیم‌صهیونیستی و تشدید تنش‌ها در منطقه، گفت: به شدت از حملات پهپادهای گزارش شده از سوی ایران علیه (رژیم) اسرائیل نگران هستیم.

 

 الکساندر شالنبرگ شنبه شب (به وقت محلی) با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، با نادیده گرفتن تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه ادعا کرد که اقدام ایران، «سطح جدیدی از تشدید تنش‌ها در شرایطی است که در حال حاضر بسیار خطرناک است.»

 

وی مدعی شد: از ایران و نیروهای نیابتی آن می‌خواهیم تا اوضاع را تشدید نکنند و فورا مسیر خود را تغییر دهند.

 

در همین حال عباس باقرپور اردکانی سفیر کشورمان در وین در پاسخ به پیام وزیر امور خارجه اتریش اینگونه نوشت: عالیجناب کاش این پست گذاشته می شد: از حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه که نقض آشکار کنوانسیون وین است، به شدت نگران هستم. این یک سطح جدید از تشدید تنش‌هاست. از اسرائیل می‌خواهیم تا اوضاع را تشدید نکند و فورا مسیر خود را تغییر دهد.

 

پاسخ ایران به اسرائیل در صدر اخبار روسیه قرار گرفت

شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک از جمهوری اسلامی ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایت این رژیم در حمله به کنسولگری سفارت کشورمان، در صدر اخبار رسانه‌های روسیه قرار گرفت.

 

خبرگزاری تاس در این باره نوشت: در پاسخ به جنایات اسرائیل، نیروی فضایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک ده‌ها موشک و پهپاد، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند.

 

این رسانه روس نوشت:‌ بنا بر گزارش برخی منابع، حمله ایران به اسرائیل شامل ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد است که عمدتاً از ایران پرتاب می شود.

 

بر اساس بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جنایت اسرائیل شامل «حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق» است که منجر به «شهادت پرسنل نظامی ایران» شد.

 

خبرگزاری تاس در خبر دیگری به نقل از نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نوشت: حمله ایران به اسرائیل بر اساس منشور سازمان ملل متحد و در دفاع از خود است. 

 

خبرگزاری اسپوتنیک نیز نوشت: مقامات آمریکایی معتقدند ۴۰۰ تا ۵۰۰ پهپاد و موشک از ایران، عراق، سوریه، جنوب لبنان و یمن به سمت اسرائیل پرتاب خواهد شد.

 

در این گزارش آمده است:‌ مقام‌های آمریکایی انتظار دارند حمله ایران، گسترده باشد، اما بر تأسیسات نظامی و دولتی متمرکز خواهد بود، نه مناطق غیرنظامی.

 

خبرگزاری ریانووستی نیز در گزارشی نوشت:‌ هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی عبور از حریم هوایی عراق را آغاز کرده اند و در آینده نزدیک حمله موشکی آغاز خواهد شد.

 

در این گزارش آمده است: «پهپادهای ایرانی شروع به عبور از حریم هوایی عراق کرده و در حال نزدیک شدن به سوریه و اردن هستند. حمله موشکی به زودی آغاز خواهد شد».

 

شبکه تلویزیونی راشاتودی نیز ضمن انعکاس لحظه به لحظه حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل، تصاویری از شادمانی مردم تهران در پی پاسخ به حمله تل آویو به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق را پخش کرد.

 

این شبکه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، این حملات را مجازات رژیم اسرائیل توصیف کرد.

 

راشاتودی همچنین از قول نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نوشت: درگیری کنونی بین ایران و رژیم صهیونیستی است و آمریکا باید از آن دور بماند.

 

خبرگزاری آر ب کا نیز با انتشار خبر حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل نوشت: ایران این حمله را «در پاسخ به جنایات متعدد رژیم صهیونیستی» از جمله حمله اسرائیل به کنسولگری دمشق که منجر به کشته شدن ژنرال های ایرانی شد، انجام می دهد.

 

رسانه های روس همچنین اطلاعیه سرویس فدرال هواپیمایی این کشور را منتشر کردند که بر اساس آن پروازهای شرکت های هوایی روس در مسیرهای اردن، عراق و اسرائیل به ترتیب تا ساعت ۵، ۵:۳۰ و ۷ صبح به وقت مسکو به حالت تعلیق درآمد. شرکت هواپیمایی آئروفلوت اعلام کرد که پرواز بامداد یکشنبه این شرکت از مسکو به مقصد تهران در فرودگاه ماخاچ قلعه در جمهوری داغستان روسیه به زمین می‌نشیند و پرواز تهران - مسکو این شرکت نیز لغو شد، مسافران می‌توانند هزینه بلیت خود را پس بگیرند.

 

ادعای بورل درباره عواقب حمله پهپادی ایران

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بدون اشاره به اینکه حمله پهپادی ایران علیه سرزمین‌های اشغالی در واکنش به تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه صورت گرفته، پاسخ ایران را محکوم و ادعا کرد که این اقدام تهدیدی جدی برای امنیت منطقه است.

 

جوسپ بورل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، اقدامات غیرقانونی و تنش‌زای رژیم صهیونیستی در منطقه را نادیده گرفت و ادعا کرد: اتحادیه اروپا حمله غیرقابل قبول ایران به (رژیم) اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند.

 

وی پاسخ ایران به تجاوزگری رژیم صهیونیستی در سوریه را تشدید بی‌سابقه‌ تنش‌ها توصیف کرد که طبق ادعای او، امنیت منطقه غرب آسیا را تهدید خواهد کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------