آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

اولین واکنش بایدن به عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل



بایدن،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که برای هماهنگی واکنش دیپلماتیک به حمله ایران به اسرائیل با رهبران گروه ۷، یکشنبه به وقت محلی تشکیل جلسه می‌دهد.

 به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شنبه شب به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «اوایل امروز (شنبه به وقت محلی) ، ایران - و نیروهای نیابتی آن که در یمن، سوریه و عراق فعالیت می‌کنند - حمله هوایی بی‌سابقه‌ای را علیه تأسیسات نظامی در اسرائیل انجام دادند. من این حملات را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کنم.»

 

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تصریح کرد: «به دستور من، برای حمایت از دفاع اسرائیل، ارتش آمریکا طی هفته گذشته هواپیماها و ناوشکن‌های دفاع موشکی ضدبالستیک را در منطقه مستقر کرده بود. به لطف این استقرارها و مهارت فوق‌العاده نیروهای نظامی‌مان، ما به اسرائیل کمک کرده‌ایم تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ورودی را سرنگون کند.»

 

بایدن در ادامه افزود: من با نتانیاهو صحبت کردم تا بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کنم.  به او گفتم که اسرائیل توانایی زیادی برای دفاع از خود و شکست حتی حملات بی‌سابقه از خود نشان داده است و پیامی واضح به دشمنانش ارسال می‌کند که نمی‌توانند امنیت اسرائیل را به طور مؤثر تهدید کنند.

 

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: «فردا، من رهبران گروه ۷ را گرد هم می‌آورم تا پاسخ دیپلماتیک یکپارچه به حمله بی پروای ایران را هماهنگ کنند. تیم من با همکاران خود در سراسر منطقه ارتباط برقرار خواهد کرد و ما ارتباط نزدیکی با رهبران اسرائیل حفظ خواهیم کرد. اگرچه ما امروز شاهد هیچ حمله‌ای به نیروها یا تأسیسات خود نبودیم، اما در برابر همه تهدیدها هوشیار خواهیم بود و از انجام همه اقدامات لازم برای محافظت از مردم خود دریغ نخواهیم کرد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------