آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

تاکید ظریف بر توجه 1+5 به حقوق هسته‌ای ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی , محمدجواد ظریف

 

اخبار سیاست خارجی - در دیدار معاون ارشد وزیر خارجه ژاپن
تاکید ظریف بر توجه 1+5 به حقوق هسته‌ای ایران

دکتر محمدجواد ظریف با استقبال از تلاش‌های دولت ژاپن به رهبری آبه در جهت بسط و گسترش مناسبات در زمینه‌های مختلف، توضیحاتی پیرامون روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان با اعضای 1+5 ارائه کرد و بر ضرورت توجه به حقوق هسته‌ای کشورمان از سوی طرف مقابل تأکید کرد

نوبو کیشی، معاون ارشد پارلمانی وزیر خارجه ژاپن که به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقامات کشورمان از تاریخ 19 تا 21 خردادماه 1393 به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدجواد ظریف با استقبال از تلاش‌های دولت ژاپن به رهبری آبه در جهت بسط و گسترش مناسبات در زمینه‌های مختلف، توضیحاتی پیرامون روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان با اعضای 1+5 ارائه کرد و بر ضرورت توجه به حقوق هسته‌ای کشورمان از سوی طرف مقابل تأکید کرد.

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی جمهوری اسلامی ایران را در زمینه ارتقای سطح روابط دوجانبه به مقام ژاپنی اعلام کرد.

طرف ژاپنی در این دیدار، پیام کتبی شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن خطاب به روحانی، رییس‌جمهور کشورمان متضمن اراده دولت ژاپن بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مورد علاقه دو طرف را به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تسلیم کرد.

در این دیدار طرف ژاپنی، تمایل دولت ژاپن برای گسترش مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران را ابراز کرد.

وی در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های دولت روحانی در جهت ایجاد فضای اعتماد بین‌المللی و اتخاذ رویکرد جدید در سیاست خارجی کشورمان، خواستار تداوم این روند از سوی جمهوری اسلامی ایران شد.
اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------