آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

نگرانی آمریکا از پهپادهای ایرانی در عراق



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,پهپادهای ایرانی در عراق

 

اخبار سیاست خارجی - نگرانی آمریکا از پهپادهای ایرانی در عراق

بررسی توانایی و موارد استفاده احتمالی از پهپادهای ایرانی در عراق همراه با نگرانی‌های کارشناسان آمریکایی، طرح احتمال موافقت ایران با نخست وزیری گزینه‌ای جدید در عراق، توصیه به مقامات آمریکایی برای وارد شدن به یک معامله بزرگ با ایران بر سر آینده خاورمیانه و برنامه سفر رئیس جمهور به قرقیزستان در اوایل شهریور مهم‌ترین مطالب رسانه‌های بین‌المللی درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در سکوت نسبی خبری در مورد مذاکرات هسته‌ای در وین مهم‌ترین اخبار رسانه‌های بین‌المللی درباره ایران بیشتر به موضوع عراق ارتباط دارند.

رادیو عمومی ملی آمریکا در گفت و گویی با آنتونی کوردزمن کارشناس آمریکایی متخصص در مسائل نظامی ایران و از نویسندگان کتاب "نیروهای مسلح ایران و توانایی جنگی آنها" به موضوع نقش پهپادهای ایران در درگیری‌های داخلی عراق پرداخته است.

این کارشناس آمریکایی با اشاره به پیشرفت پیوسته توانایی ایران در این حوزه، توانایی‌های فنی ایران را هنوز عقب‌تر از آمریکا دانسته است و اشاره کرده است که پهپادهای ایرانی مسلح هنوز در عراق مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و بیشتر از پهپادهایی برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده شده است.

وی فاصله نزدیک‌تر ایران به عراق و نیز حضور نیروهای میدانی ایران در عراق که باعث جمع‌آوری اطلاعات بهتر می‌شود را از مزایای ایران در رقابت با آمریکا در آسمان عراق دانسته است و مدعی شده‌ که مقامات آمریکایی از این نگران هستند که این توانایی‌های ایران به عنوان ابزاری در رقابت استراتژیک با آمریکا برای کسب نفوذ بیشتر در عراق و حمایت بهتر از دولت مرکزی این کشور مورد استفاده قرار گیرد.

در کنار انتقادات رسانه‌های آمریکایی از رفتار دولت آمریکا در عراق که آن را مبتنی بر آرزوهای دولت و دور از واقعیات دانسته‌اند، توصیه به مقامات آمریکایی برای وارد شدن به یک معامله بزرگ با ایران بر سر آینده خاورمیانه قابل توجه است.

برخی کارشناسان به دولت هشدار داده‌اند که این تصور که تشکیل دولت یکپارچه در بغداد مشکلات داخلی این کشور را حل نمی‌کند و حتی با فرض تشکیل چنین دولتی، پیروزی بر گروه‌های تروریستی آسان نخواهد بود.

در همین حال نجم‌الدین مشکاتی از مشاوران وزارت خارجه آمریکا در مطلبی در واشنگتن پست هشدار داده است که همان گونه که حوادث اخیر عراق و خاورمیانه نشان داده است، منافع ملی آمریکا در این منطقه تنها از طریق دیپلماسی دوجانبه و رو در رو قابل پیشبرد است و هدف مشترک آمریکا و ایران باید تضمین امنیت ایران و متحدان آمریکا در منطقه در برابر شفافیت در برنامه هسته‌ای ایران باشد.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------