آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

دیشب در دیدارظریف وکری چه گذشت؟(+عکس)



اخبار سیاست خارجی - فصل نهایی مذاکرات ایران و قدرتهای جهانی/ دیشب در دیدارظریف وکری چه گذشت؟

درست در لحظاتی که فینالیستهای جام جهانی بر سر این جام مبارزه می کردند، تیم مذاکره کننده ایران با عالی ترین سطوح رایزنی دیپلماتیک کشورهای 5+1 در وین مشغول گفتگو برای پایان دادن به مسئله هسته ای کشورمان بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مذاکرات هسته ای به فصل نهایی خود نزدیک شده است. در این میان، مذاکرات دوجانبه بین ایران و آمریکا دیشب در وین جریان داشت. مذاکراتی که طرف آمریکایی از آن به عنوان "فوق العاده" یاد کرده و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و رئیس تیم مذاکره کننده ایران می گوید شکل متفاوتی پیدا کرده و دیگر در "تعیین خط قرمز" محدود نشده است.


در این میان، ریبایکوف، وزیر امور خارجه روسیه هم که برای چند ساعتی به برزیل رفته بود تا از نزدیک بازی نهایی جام جهانی فوتبال را تماشا کند هم معتقد است این مذاکرات تکلیف نهایی پرونده هسته ای ایران را تعیین می کند.


وزرای خارجه سه کشور اروپایی، یعنی آلمان، انگلیس و فرانسه نیز در دیدارهای دوجانبه ای با ظریف، دیدگاه های خود را مطرح کردند و پس از آن، وین را به سمت پایتخت کشورهای متبوع خود ترک کردند.


در این بین، ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا نیز فرصت را مغتنم شمرده و موضوع بازگشایی سفارت این کشور در تهران را نیز با ظریف طرح کرده که هنوز از جزئیات این بخش از رایزنی ها، خبری منتشر نشده است. او البته گفته که در زمینه مذاکرات هسته ای، پیشرفت قابل ملاحظه ای، انجام نشده.


ولی وزرای خارجه آلمان و فرانسه ساعتی پیش وین را و بعد از مذاکره با طرف ایرانی، ترک کرده اند. پیش از این، فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه گفته بود ممکن است این مذاکرات به نتیجه نرسد، در غیر این صورت، فرصت گفتگو تمدید نخواهد شد.


مایکل مان ، سخنگوی اشتون در صفحه توییتر خود نوشت که اشتون از حضور وزرا استقبال کرده و اظهار امیدواری کرده بود که وزرا در مذاکرات حضور داشته باشند.


بخش خبری 21 شبکه یک سیما هم دیشب گزارش داد هیئت ایرانی از طرفهای مذاکره کننده خواسته بود گفتگوها به صورت موقت و به دلیل شبهای قدر، متوقف شود. درخواستی که تاکنون پاسخی به آن داده نشده است.

ظریف: گفتگو با آمریکا را ادامه می دهیم
محمد جواد ظریف البته که به دلیل درگیر شدن در مذاکرات، فرصت گزارش دهی به رئیس خود، حسن روحانی را ندارد، از رئیس جمهور خواسته برادر و دستیار ارشدش را به وین بفرستد تا از نزدیک در جریان مذاکرات قرار گیرد. او همچنین به خبرنگاران گفت مذاکره با آمریکا امروز نیز ادامه خواهد داشت. ظریف اینطور آینده را پیش بینی کرد:هفته سختی پیش روی ماست و باید همگی به جای تعیین خط قرمز کار کنیم .


به گزارش برخی منابع خبری، تیم مذاکره کننده ایران و آمریکا دیروز حدود 4 ساعت در سطوح مختلف با یکدیگر صحبت کردند که گفتگوی ظریف و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا یک و نیم ساعت طول کشید.


به گزارش المانیور، وزیر امور خارجه کشورمان پس از این دیدار اعلام کرد که مذاکره با جان کری فردا نیز ادامه خواهد داشت .


ظریف در جمع خبرنگاران گفت:امروز با همه وزرا دیدار داشتم و این دیدارها را ادامه می دهم .


او گفت: آقای کری فردا دوشنبه می‌ماند (در وین) و گفت‌وگوها ادامه خواهد یافت اما هیات‌های دیگر در سطح مدیران سیاسی به بحث‌ها ادامه می‌دهند.


به گفته ظریف وی و همکارانش با حضور وزیران خارجه کشورهای مختلف سعی کرده اند راه‌حل مبتکرانه و قابل توجه برای حل و رفع موانع را پیدا کنند. ظریف تاکید کرد که هدف ما ادامه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و پرداختن به همه نگرانی‌هاست.


اینطور که پیداست امروز هم مذاکرات در عالی ترین سطوح دیپلماتیک بین ایران و کشورهای 5+1 ادامه خواهد یافت.

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات هسته ای وین

 اخبار سیاست خارجی -خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------