آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آیا اوباما و روحانی در نیویورک با یکدیگر دیدار می کنند؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی , دیدار روحانی و اوباما در نیویورک

 

اخبار سیاست خارجی - آسوشیتدپرس بررسی کرد:
آیا اوباما و روحانی در نیویورک با یکدیگر دیدار می کنند؟

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید اخیرا گفت که دیدار با حسن روحانی در دستور کار نیست. با این حال کاخ سفید احتمال مواجهه این دو در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را رد نکرد.

آسوشیتدپرس نوشت: یکسال پیش، باراک اوباما و حسن روحانی به پایان دادن به چندین دهه عدم دیدار رو در رو بین سران ایران و آمریکا نزدیک شدند.

به گزارش «انتخاب»، قرار است، هفته ی آینده روسای جمهور ایران و آمریکا به منظور حضور در نشست های سازمان ملل در نیویورک حضور پیدا کنند، اما این بار انتظارات برای حتی دست دادن این دو بایکدیگر نسبت به پاییز گذشته کمتر است.

درحالیکه مقامات وزارت خارجه دو کشور در ارتباط منظم هستند، مذاکرات هسته ای که با موانعی روبرو شده بر دورنمای دیدار این دو رئیس جمهور سایه انداخته است.

رابین رایت عضو انستیتو ویلسون و انستیتو صلح در واشنگتن گفت: وضعیت روابط ایران و آمریکا اکنون انقدر شکننده است که نمی تواند شوک یک دیدار رو در رو را تحمل کند.

دیدار مستقیم بین اوباما و روحانی می تواند درها برای مذاکره در مورد مسائل دیگر بین دو کشور را باز کند.

این دیدار همچنین به قول اوباما به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری جامه عمل می پوشاند. او گفته بود که حاضر است با دشمنان آمریکا بدون پیش شرط مذاکره کند.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید اخیرا گفت که دیدار با حسن روحانی در دستور کار نیست. با این حال کاخ سفید احتمال مواجهه این دو در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را رد نکرد.

اوباما و رحوانی هر دو اوائل هفته ی آینده به نیویورک سفر می کنند تا با سران جهان دیدار کرده و نطق خود را ایراد کنند.

موضع کاخ سفید متفاوت از سال گذشته بوده است. سال گذشته، مقامات کاخ سفید بارها اعلام کردند که اوباما آماده ی دیدار با رئیس جمهور جدید ایران است. زمانیکه دیداری صورت نگرفت، مقامات آمریکا روشن ساختند که روحانی حاضر به دیدار نشد، نه اوباما.

با این حال، اوباما و روحانی 15 دقیقه تلفنی گفتگو کردند که اتفاقی بی سابقه در طول 30 سال گذشته محسوب می شود.

این گفتگوی تلفنی موفقیتی تاریخی تلقی شد و اوباما گفت که در تماس با روحانی، از عبور از تاریخ دشوار دو کشور سخن گفته است.

از آن زمان، در روابط آمریکا و ایران پیشرفت هایی بوجود آمده است. مقامات دولت اوباما در تماس منظم با همتایان ایرانی خود هستند و بایکدیگر از طریق تلفن و ایمیل در تماس هستند.

مجموعه ای از مذاکرات محرمانه بین مقامات دو کشور راه را برای مذاکرات هسته ای هموار کرد. طرفین اواخر سال گذشته به توافق موقت دست پیدا کردند.

مذاکره کنندگان ایران و امریکا دور جدید مذاکرات هسته ای را در نیویورک پیش از حضور روحانی و اوباما در این شهر آغاز کرده اند.

مقامات دولت اوباما می گونید که نتیجه ی مذاکرات مشخص می سازد که دیدار احتمالی اوباما و روحانی چه دستاوردی خواهد داشت.
اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------