آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

روسیه: پیشنهادهایی را در مذاکرات نیویورک مطرح کردیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات نیویورک

 

اخبار سیاست خارجی - روسیه: پیشنهادهایی را در مذاکرات نیویورک مطرح کردیم

بازتاب دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا در نیویورک، تأکید یک مقام آمریکایی بر عدم همکاری با ایران برای مبارزه با داعش، تلاش آمریکا برای مجزا نگه داشتن مذاکرات هسته ای از موضوع مبارزه با داعش، ارائه پیشنهادهایی از سوی روسیه در مذاکرات هسته ای ایران و پهلو گرفتن دو کشتی جنگی چینی در سواحل ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، موضوع دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا، مهمترین خبر مربوط به ایران است که امروز مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «بلومبرگ» در این زمینه می نویسد جان کری، وزیر خارجه آمریکا با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار و درباره برنامه هسته ای ایران و همچنین تهدید ناشی از گروه داعش با وی گفت و گو کرد. در این مطلب اشاره شده دیدار مذکور که بیش از یک ساعت به طول انجامیده، در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل انجام گرفته است. یک مقام وزارت خارجه آمریکا ضمن اشاره به دیدار کری و ظریف، گفته در این دیدار، مباحث مربوط به موضوع هسته ای و مبارزه با داعش به صورت مجزا مورد بحث قرار گرفته است.

با این حال، نماینده آمریکا در سازمان ملل بار دیگر تأکید کرده که این کشور برای مبارزه با تروریست های داعش با ایران همکاری نمی کند. به نوشته «واشنگتن اگزمینر»، سامانتا پاور اظهار داشته هیچ گونه همکاری اطلاعاتی و یا انواع دیگر همکاری میان ایران و آمریکا برای مبارزه با داعش انجام نخواهد شد، زیرا بنا به ادعای وی، ایران از دیگر گروه های تروریستی حمایت می کند و همچنین حامی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است. واشنگتن اگزمینر اشاره می کند که پیش از این، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی گفته بود ایران نیز در زمینه مبارزه با داعش نقش ایفا می کند، اما پاور در اظهارات خود با این موضوع مخالفت کرده است.

در مطلب دیگری در همین زمینه، روزنامه «تودی زمان» با انتشار گزارشی تحلیلی از تلاش آمریکا برای مجزا نگه داشتن موضوع مذاکرات هسته ای از بحث تشکیل ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش سخن گفته است. این روزنامه می نویسد در حال حاضر، چالش اساسی برای آمریکا این است که چگونه جلوی سخت تر شدن موضع ایران در مذاکرات هسته ای را که ممکن است در ازای پیشنهاد همکاری برای مبارزه با داعش انجام شود، بگیرد. از سوی دیگر، یک مسئله مهم این است که چگونه می توان بدون کمک گرفتن از ایران که دارای نفوذ قابل توجهی در عراق و سوریه است، نسبت به مبارزه با داعش و شکست این گروه اقدام کرد.

اما در ادامه مباحث ویژه مربوط به مذاکرات هسته ای نیویورک، خبرگزاری «ریانووستی» اظهارات معاون وزیر خارجه روسیه را بازتاب داده که از ارائه پیشنهادهایی از سوی کشورش در مذاکرات هسته ای خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، سرگئی ریابکف اظهار داشته روسیه پیشنهادهایی را در جریان مذاکرات ایران و 1+5 مطرح کرده و امیدوار است که در زمینه دستیابی به توافق نهایی هسته ای، کار جمعی صورت بگیرد. وی گفته: «ما تعدادی ایده دیگر را مطرح کردیم و امیدواریم که این ایده ها بتواند به عنوان محرکی برای کار جمعی در نظر گرفته شود». ریابکف همچنین گفته هنوز برنامه ای برای برگزاری مذاکرات در سطح وزرا وجود ندارد.

در نهایت، در میان دیگر مطالب، روزنامه «نیویورک تایمز» موضوع برگزاری رزمایش دریایی مشترک از سوی ایران و چین را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه می نویسد مقامات نظامی ایران اعلام کرده اند که برای نخستین بار، دو کشتی جنگی چینی در سواحل ایران پهلو گرفته و خود را برای برگزاری یک رزمایش مشترک چهار روزه با ایران آماده می کنند. نیویورک تایمز می افزاید این در حالی است که منابع خبری رسمی چینی پیشتر اعلام کرده بودند دو کشتی مذکور مأموریت محافظت از کشتی رانی در خلیج عدن را بر عهده داشته اند و برای انجام یک «دیدار دوستانه» در سواحل ایران پهلو می گیرند. 

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------