آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

آمریکا به خراسان هم حمله کرد!



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,گروه تروریستی داعش

 

اخبار سیاست خارجی - آمریکا به خراسان هم حمله کرد!

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد: کاخ سفید پس از آنکه پنج هم‌پیمان عرب آمریکا با مشارکت در حملات علیه داعش در سوریه موافقت کردند دستور داد حملات هوایی علیه شبه‌نظامیان داعش در شرق سوریه را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه لس‌آنجلس‌ تایمز، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز (سه‌شنبه) گفت: کشورهای عرب در خاورمیانه طی سه روز گذشته اطمینان دادند که به این عملیات علیه داعش خواهند پیوست این باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا را واداشت تا دستور آغاز عملیات علیه داعش در سوریه را بدهد.

دمپسی به خبرنگارانی که همراه وی به اروپا سفر کردند گفت: این ائتلاف سریع تشکیل شد. به مجرد اینکه این ائتلاف گرد هم آمد شرایطی به‌وجود آمد که بیشتر از هر چیز توجه اوباما را به خود جلب کرد.

به گفته مقامات آمریکایی کاخ سفید اجازه به انجام حملات علیه داعش در سوریه را تا زمانی که هم‌پیمانان عرب آمریکا به این حملات بپیوندند معلق نگه داشت و امیدوار بود تا نشان دهد حکومت‌های منطقه با یکدیگر علیه افراط‌گران اتحاد پیدا کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها در حملات هوایی علیه داعش طی روز گذشته در شرق سوریه کشورهای عربستان، قطر، امارات متحده عربی، بحرین و اردن شرکت داشته‌اند.

یک مقام آمریکایی گفت: گمان برده می‌شود که جنگنده‌های هر پنج کشور به جنگنده‌های آمریکایی پیوستند هر چند که مشخص نیست چند کشور در این عملیات به بمباران مواضع داعش پرداخته‌اند.

ژنرال دمپسی خاطرنشان ساخت: نخستین دولت عربی به مقامات آمریکایی خبر داد که در حملات در سوریه شرکت خواهد کرد و پس از آنکه این اتفاق افتاد، چهار دولت عرب دیگر از این پنج کشور وعده مشارکت در این عملیات را دادند با این حال دمپسی در این اظهارات خود مشخص نکرد که نخستین کشور عربی که برای مشارکت در این عملیات پا پیش گذاشته چه کشوری بوده است.

وی خاطرنشان ساخت: به مجرد اینکه ما یکی از این کشورهای عربی را با خود در این عملیات همراه کردیم چهار کشور دیگر نیز بلا فاصله پس از آن از این فرایند تبعیت کردند.

دمپسی همچنین تصریح کرد: تصمیم برای حمله به داعش در سوریه پس از آن گرفته شد که پنتاگون اطلاعاتی دریافت کرد که نشان می‌داد رهبران داعش در حال بحث در خصوص انتقال تجهیزات، نیروها و رهبران خود به خارج از کمپ‌های آموزشی در شرق سوریه هستند تا از بمب‌های آمریکایی فرار کنند.

وی افزود: برخی نشانه‌های اولیه وجود داشت مبنی بر اینکه آن‌ها شروع به صحبت در میان خود کرده‌اند در خصوص اینکه چطور باید تاکتیک‌هایشان را با وضعیت مطابقت دهند و این اطلاعات یکی از فاکتورهای تصمیم برای حمله بود پیش از آنکه آن‌ها بتوانند خود را تطبیق دهند.

دمپسی تاکید کرد که وی همچنان در انتظار دریافت اطلاعاتی در خصوص میزان خسارات وارده به داعش در حملات است و گفت: آنچه که مهم است پیامی است که این حملات برای داعش داشته مبنی بر اینکه شبه‌نظامیان، کمپ‌ها، تجهیزات و رهبران این گروه در سوریه آسیب‌پذیر هستند.

وی گفت: ما می‌خواستیم اطمینان حاصل کنیم که داعش بفهمد پناهگاه امنی ندارد و ما مطمئناً به این هدف دست یافته‌ایم.

کاخ سفید تاکید کرده که پنتاگون در خصوص اجرای حملات با دولت سوریه هماهنگی نکرده و به آنها هشدار قبلی نداده‌ است اما دمپسی این مسئله را رد نکرد که ممکن است دیپلمات‌های آمریکایی در مقر سازمان ملل در نیویورک با همتایان سوری خود ملاقات کرده باشند تا آن‌ها را از قبل در جریان این حملات هوایی قرار دهند.

دمپسی خاطرنشان ساخت: ما تصمیم گرفتیم همزمان با حمله به داعش به گروه خراسان نیز حمله کنیم تا به آن‌ها فرصت ندهیم که پراکنده شوند.
اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------