آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ایران قصد ندارد وارد رقابت گازی با روسیه شود؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,نخست وزیر رژیم اسرائیل

 

اخبار سیاست خارجی - ایران قصد ندارد وارد رقابت گازی با روسیه شود؟

دیدگاه رئیس جمهور ایران درباره احتمال جایگزینی گاز ایران به جای روسیه در بازارهای جهانی، تأکید روحانی بر ضرورت تلاش های منطقه ای برای مبارزه با تروریسم، گفت و گوی رئیس جمهور ایران و امیر قطر، اظهارات نخست وزیر رژیم اسرائیل پس از بازگشت از نیویورک و گزارشی درباره یک متخصص امنیت سایبری ایرانی، مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، دیدگاه رئیس جمهور ایران درباره احتمال جایگزینی گاز ایران در بازارهای جهانی به جای گاز روسیه، از جمله موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. خبرگزاری «رویترز» می نویسد به گفته حسن روحانی، در صورت برداشته شدن تحریم های موجود علیه ایران، این کشور قادر نخواهد بود جای روسیه را به عنوان یک تأمین کننده کلیدی گاز اروپا پر کند. این خبرگزاری ضمن اشاره به اینکه اتحادیه اروپا در حال حاضر طرح هایی فوری را برای واردات گاز از ایران به جای روسیه در دست دارد، می نویسد با این حال به گفته روحانی، ایران در حال حاضر از نظر تولید گاز عقب بوده و تأمین نیازهای داخلی در اولویت قرار دارد.

در مطلبی دیگر درباره اظهارنظرهای رئیس جمهور، خبرگزاری «ترند» از درخواست روحانی برای اقدام منطقه ای علیه تروریسم خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفته در شرایطی که کل منطقه دوران دشواری را تجربه می کند، مبارزه با تروریسم نیازمند اقدام منطقه ای است. روحانی گفته: «کشورهای خاورمیانه باید برای جلوگیری از خونریزی بیشتر در منطقه با یکدیگر همکاری کنند».

 

روحانی هماهنگی و همکاری دسته جمعی را امری لازم برای برقراری صلح و امنیت در منطقه دانسته و تأکید کرده در مسیر مبارزه با تروریسم، حاکمیت ملی کشورهای منطقه نیز باید مورد احترام قرار بگیرد.

از سوی دیگر، خبرگزاری کویت اظهارات روحانی در گفت و گوی تلفنی با امیر قطر را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می نویسد تحولات منطقه ای و مسائل مربوط به روابط دوجانبه، نقطه تمرکز گفت و گوی تلفنی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر بوده است. در این گفت و گو، دو طرف بر ضرورت توقف درگیری ها در سوریه و عراق تأکید کرده اند و روحانی از رهبران منطقه خواسته همه تلاش خود را برای توقف خونریزی و جلوگیری از کشتار مردم بیگناه توسط گروه های تروریستی به کار بندند. شیخ تمیم نیز با بیان اینکه منطقه در حال حاضر مرحله خطرناکی را تجربه می کند، خواستار تلاش بیشتر برای غلبه بر بحران کنونی شده است.

اما در میان دیگر موضوعات، روزنامه «تایمز اسرائیل» اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل را پس از بازگشت از سفر نیویورک بازتاب داده است. به نوشته این روزنامه، نتانیاهو اظهار داشته دیدار روز چهارشنبه وی با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، سبب کاهش نگرانی های وی درباره «تهدید هسته ای ایران» نشده است. به گفته وی، هرچند آمریکا و رژیم اسرائیل درباره ضرورت جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای با هم توافق دارند، اما درباره شدت محدودیت هایی که باید از سوی جامعه بین المللی بر ایران اعمال شود، دارای اختلاف نظر هستند. وی همچنین نسبت به رسیدن ایران به «توانایی آستانه ای» ساخت سلاح هسته ای هشدار داده است.

در نهایت، در مطلبی مربوط به حوزه فناوری، برخی از مطبوعات غربی، از جمله روزنامه «تلگراف»، گزارشی از فعالیت های یک کارمند ایرانی تبار شرکت «گوگل» منتشر کرده اند که نقش مهمی در پروژه های امنیت سایبری این شرکت دارد. به نوشته تلگراف، پریسا تبریز، یک کارشناس سایبری 31 ساله است که از وی با عنون سلاح فوق سری شرکت گوگل و یا «شاهزاده امنیت» این شرکت یاد می شود. وظیفه این متخصص ایرانی این است که نسبت به شناخت حفره ها و نقاط ضعف امنیتی گوگل اقدام کند تا هکرها نتوانند با استفاده از این نقاط ضعف به سایت ضربه بزنند. وظیفه اصلی وی محاظفت از نزدیک به یک میلیارد کاربر مرورگر شرکت گوگل با عنوان «گوگل کروم» است.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------