آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

اوباما: برداشته شدن فوری و همزمان همه تحریم‌ها غیرقابل مذاکره است



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - اوباما: برداشته شدن فوری و همزمان همه تحریم‌ها غیرقابل مذاکره است

در آستانه رسیدن به پایان مهلت رسیدن به توافق جامع هسته‌ای، رئیس جمهور آمریکا در گفت و گو با شبکه ای‌بی‌سی اظهار داشته است که اگر چه ایران خواهان برداشته شدن فوری و همزمان همه تحریم‌ها است ولی این مساله غیر قابل مذاکره است.

به گزارش «تابناک»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با برنامه «این هفته» شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی گفت که فاصله قابل توجهی بین مواضع ایران و آمریکا باقی است و هنوز زود است که اظهار داشت که آیا طرفین تا فردا دوشنبه توافق خواهند رسید یا خیر.

اوباما در این گفت و گو به ابعاد مختلف موضوع مذاکرات هسته‌ای پرداخته و از جمله اظهار داشت که اتفاق خوب در مذاکرات هسته‌ای این است که توافق یک سال پیش در ژنو باعث متوقف شدن روند توسعه فعالیت‌های هسته‌ای ایران شد و بنابراین اقدامی موفق بوده است. وی ادامه داد که اکنون سوال این است که آیا می‌توان به توافقی دائمی‌تر رسید یا خیر ولی شکاف در مواضع دو طرف هنوز قابل توجه است.

وی در ادامه اظهار داشت که اگر توافقی حاصل شود، وی اطمینان دارد که قادر خواهد بود کنگره و مردم آمریکا ر امتقاعد سازد که توافق خوبی خواهد بود.

اوباما در بیان اختلاف خود با بخشی از مقامات آمریکایی که طرفدار تعطیلی کامل برنامه هسته‌ای ایران هستند، اظهار داشت: «هدف ما در این جا این است که یک مشکل خاصر ا حل کنیم که عبارت از این است که ایران رقابت تسلیحاتی هسته‌ای را در منطقه جرقه نزند، نتواند آمریکا را تهدید کند و نتواند برخی متحدان امریکا مانند اسرائیل را تهدید کند.»

اوباما در ادامه مدعی شد که یک توافق هسته‌ای نه تنها می‌تواند روابط ایران و آمریکا بلکه روابط ایران با دیگر کشورهای جهان و از جمله کشورهای منطقه را متحول کند.

اوباما در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تحریم‌ها پرداخت و اظهار داشت: «فکر می‌کنم ایران دوست دارد که شاهد اتمام فوری تحریم‌ها باشد و بعد هم در برابر خود راه‌هایی باز برای (رسیدن به سلاح هسته‌ای) ببیند ولی ما این کار را نمی‌کنیم.» اوباما در ادامه موضع آمریکا در این باره را غیر قابل مذاکره دانسته است.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------