آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واکنش عربستان سعودی به رویکرد غرب در مذاکرات هسته‌ای ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - واکنش عربستان سعودی به رویکرد غرب در مذاکرات هسته‌ای ایران

تحلیل دلایل تلاش عربستان سعودی برای کاهش قیمت های جهانی نفت، خوشبینی وزیر خارجه ایتالیا به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، بازتاب سخنان وزیر دفاع ایران درباره خطوط قرمز کشور در عراق و برنامه رئیس مجلس ایران برای سفر به سه کشور منطقه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در ادامه مطالب منتشره طی روزهای اخیر درباره موضوع قیمت های جهانی نفت، روزنامه «نشنال پست» کانادا طی تحلیلی به بررسی دلایل خودداری عربستان سعودی از کاهش میزان تولید خود – که به کاهش فزاینده قیمت های نفت منجر شده – پرداخته است. این روزنامه می نویسد سعودی ها بر این باورند که غرب قصد دارد در مذاکرات هسته ای با ایران، به خواسته های جمهوری اسلامی ایران تن دهد و از دید آن ها، ضربه زدن به قیمت های جهانی نفت و فراهم کردن زمینه برای کاهش قیمت ها، ابزاری است که با استفاده از آن می توان در مقابل این روند مقاومت کرد.

در همین حال، در مطلبی مربوط به موضوع هسته ای، خبرگزاری «ترند» از خوشبینی وزیر خارجه ایتالیا به روند مذاکرات هسته ای ایران و غرب خبر داده است. این خبرگزاری می نویسد پائولو جنتیلونی، وزیر خارجه ایتالیا، روز گذشته نسبت به کسب نتیجه ای بهتر در مذاکرات هسته ای ایران در سال 2015 ابراز خوشبینی کرده است. وی گفته امیدوار است تا تاریخ ژوئن 2015، نتیجه مورد نظر از مذاکرات هسته ای حاصل شود. وزیر خارجه ایتالیا همچنین ضمن اشاره به نقش مهم ایران در مبارزه با گروه تروریستی داعش، گفته ایران می تواند به مبارزه بین المللی با تروریسم پیوسته و جوامع مسلمان شیعه را نیز با خود همراه کند.

اما در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «آناتولی» ترکیه اظهارات اخیر وزیر دفاع ایران را بازتاب داده که درباره خطوط قرمز ایران در عراق سخن گفته است. این خبرگزاری می نویسد حسین دهقان، وزیر دفاع ایران گفته در صورتی که اماکن مقدس در عراق از سوی داعش یا هر گروه مسلح دیگری مورد تهدید قرار گیرند، ایران فوراً علیه این گروه ها وارد شده و مداخله خواهد کرد. وی همچنین افزوده: «امنیت ما برایمان بسیار مهم است. اگر تهدیدی تروریستی در نزدیکی مرزهای ما وجود داشته باشد، ما دست به اقدام خواهیم زد». دهقان همچنین گفته در صورت درخواست کمک دولت عراق، ایران آماده فراهم کردن کمک برای این کشور است.

در نهایت، در مطلبی دیگر درباره عراق، سایت خبری «عراقی نیوز» از برنامه رئیس مجلس ایران برای سفر به عراق خبر داده است. این سایت می نویسد علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران قصد دارد طی هفته آینده به عراق، سوریه و لبنان سفر کند. سفر منطقه ای لاریجانی روز یکشنبه آغاز خواهد شد و شامل دیدار با همتایان خود در کشورهای مذکور و همچنین دیگر مقامات این سه کشور خواهد بود. وی همچنین با این مقامات درباره مهمترین تحولات منطقه ای و نیز اوضاع امنیتی موجود در منطقه با مقامات عراق، لبنان و سوریه گفت و گو خواهد کرد.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------