آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

نماینده بان‌کی‌مون درسوریه خواستار تعامل با ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,سازمان ملل

فرستاده سازمان ملل در امور سوریه روز پنجشنبه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران نقشی کلیدی در راه حل سیاسی بحران سوریه دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «میدل ایست آی»، «استفان دمیستورا» روز پنجشنبه در سخنانی در «موسسه پادشاهی امور بین المللی» در لندن با بیان این مطلب، بر لزوم مشارکت دادن ایران در تلاش منطقه ای برای ایجاد ثبات در سوریه تاکید کرد.

وی گفت: لازم است با ایران به عنوان بازیگری مهم و کشوری دارای نفوذ قابل ملاحظه در سوریه، تعامل کنیم.

این مقام سازمان ملل همچنین افزود: چنانچه در سوریه راه حلی سیاسی به دست نیاید، داعش از این موضوع سود می برد؛ هر کسی که درگیر مبارزه مسلحانه در سوریه است باید با سازمان ملل برای کاهش سطح خشونت ها همکاری کند.

دمیستورا که پیش از این، پیشنهاد آتش بس 6 هفته ای در شهر حلب در شمال سوریه را داده است، گفت: حلب دومین شهر بزرگ سوریه است و اگر این شهر سقوط کند، یک فاجعه روی می دهد.

حلب که زمانی قطب تجاری سوریه بود از سال 2012 تاکنون بین نیروهای ارتش سوریه در غرب و گروه های تروریستی در شرق این شهر تقسیم شده است.
اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------