آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

چین خواستار حل و فصل سریع تر پرونده هسته ای ایران شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,توافق هسته ای ایران

چین ابراز امیدواری کرد که در دور جدید مذاکرات هسته ای ایران طرف های مقابل ضمن توجه به اهداف مهم نشست های انجام شده، تلاش های خود را در به نتیجه رسیدن گفت وگوها و حل و فصل سریع تر این پرونده به کار بگیرند.

به گزارش ایرنا، نخستین دور مذاکرات هسته ای پس از دستیابی به توافق اولیه روز چهارشنبه - 2 اردیبهشت - با گفت وگوی سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران و هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین آغاز شد.

«هونگ لی» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری روزانه خود با خبرنگاران با اعلام موضع پکن در خصوص این نشست، گفت: ما انتظار داریم در مذاکرات جدید بر سر برنامه هسته ای ایران پیشرفت های جدیدی حاصل شود.

وی گفت که مذاکرات هم اکنون وارد شرایط حساسی شده و چین امیدوار است طرف های مقابل به توافقات لازم در سریع ترین زمان ممکن دست یابند.

«هونگ» در سخنان خود که با بازتاب گسترده ای نیز در رسانه های چین همراه بود، اظهار داشت: «نگارش متن توافق جامع» محور نشست وین است و پکن امیدوار است طرفین هر چه سریع تر مسایل باقیمانده را حل کرده و شرایط لازم جهت دستیابی به توافقنامه جامع را فراهم کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در بخش دیگری از سخنان خود از عزیمت «کانگ یونگ» معاون بخش کنترل نظامی وزارت امور خارجه این کشور به وین خبر داد و گفت: او ریاست هیات چینی در این مرحله از مذاکرات را برعهده دارد.

وی اظهار داشت: چین نسبت به برگزاری این دور از مذاکرات که در سطح کارشناسان نیز برگزار می شود، بسیار خوشبین بوده و امیداور است، طرفین گفت وگوها با در نظر گرفتن شرایط موجود و نگرانی ها، فضای مطلوب برای رسیدن به توافق نهایی تا 30 ژوئن را فراهم کنند.

دور جدید مذکرات سه جانبه هسته ای ایران در وین در رسانه های چین نیز با بازتاب گسترده ای همراه بود و بسیاری از روزنامه ها و سایت های خبری در بخش های مختلف اخبار خود به این موضوع پرداختند.

«آسیا تایمز» یکی از شبکه ها پرمخاطب چینی روز جمعه در گزارشی در خصوص نشست وین نوشت: جزییات توافق لوزان سوئیس هم اکنون میان کارشناسان ایران و آمریکا در وین در حال بررسی است و در چنین شرایطی مساله لغو تحریم ها بیش از گذشته مورد تاکید طرفین قرار گرفته است.

این شبکه می افزاید: کشورهایی نظیر چین و هند موافق برنامه صلح آمیز هسته ای ایران هستند و ایران اکنون اثبات می کند عامل صلح در خاورمیانه بوده و هست.

این گزارش تصریح می کند که با امضای توافق نهایی، روابط ایران با کشورهای مختلف از جمله آسیایی ها با تهران تقویت خواهد شد.

مذاکره ایران و آمریکا برای نگارش متن توافق جامع و بحث درباره نحوه برچیدن تحریم ها از روز چهارشنبه - 2 اردیبهشت - در وین آغاز شد.

دور جدید گفت وگوهای هسته ای، بخشی از اقدامات برای رسیدن به توافق نهایی در مورد برنامه هسته ای ایران تا پایان ژوئن (9 تیرماه) است.

این مذاکره به ریاست سید عباس عراقچی و وندی شرمن مذاکره کنندگان ارشد ایران و آمریکا برگزار شد و کارشناسان تیم مذاکره کننده ایران و اروپا نیز نشست هایی را برگزار کردند.

این مذاکرات امروز - جمعه - به پایان می رسد و روز یکشنبه تیم مذاکره کننده ایران به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به نیویورک می رود تا در حاشیه همایش بازنگری ان.پی.تی در این شهر پیگیری شود.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------