آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

نتانیاهو: قدرت های جهانی ایران را تنبیه کنند



اخبار سیاست خارجی ,خبرهای سیاست خارجی,نتانیاهو

در بیانیه دفتر نتانیاهو تاکید شده است اقدام کشورهای 1+5 در تنبیه فوری ایران به دلیل انجام آزمایش های موشکی اخیر، نشانی از توانایی آنها در اجرای برجام خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل از قدرت های جهانی خواست به دلیل انجام آزمایش های موشکی اخیر، ایران را تنبیه کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز دفتر نخست وزیر اسراییل روز شنبه با صدور بیانیه ای از گروه 1+5 خواست تا اقدامات تنبیهی فوری را علیه ایران به دلیل انجام آزمایش های موشکی اخیر به مورد اجرا بگذارند.

در این بیانیه آمده است وزیر امور خارجه اسراییل از طرف نتانیاهو مامور شده است تا با 5 عضو دایم شورای امنیت به علاوه آلمان در این باره رایزنی کند.

در این بیانیه آمده است: قدرت های جهانی (1+5) باید گام های تنبیهی فوری برای تکرار تخلفات ایران در انجام آزمایش های موشکی بردارند."

بیانیه نخست وزیر اسراییل تاکید می کند این اقدام کشورهای گروه 1+5 نشان از توانایی آنها در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواهد بود.

گفتنی است از زمان آخرین سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی ملل متحد در سپتامبر 2015 ، نخست وزیر اسراییل در بیش از 5 ماه گذشته نطق یا بیانیه ای در محکومیت برجام نداشته است.

نتانیاهو سرسخت ترین مخالف توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی بود، اما مخالفت های او نتوانست مانع این توافق شود.

 سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است واشنگتن از شورای امنیت خواسته تا مساله آزمایش های موشکی اخیر ایران را از جنبه مغایرت با قطعنامه های تحریمی این شورا  بررسی کند.

آمریکا مدعی است آزمایش  موشک های بالستیک بر اساس قطعنامه تحریمی شورای امنیت ممنوع شده است.

جمهوری اسلامی ایران اما تاکید می کند انجام آزمایش های موشکی اقدامی در چارچوب استراتژی دفاع ملی بوده و ناقض قطعنامه های شورای امنیت نیست.

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------