آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واكنش نمادين ظريف به اقدام هيأت اروپايي در تهران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,محمد جواد ظریف

 

اخبار سیاست خارجی - واكنش نمادين ظريف به اقدام هيأت اروپايي در تهران

به نظر مي رسد در صورت صحت اين خبر ظريف وزير خارجه ايران با لغو ديدار خود با اشتون نارضايتي خود از رفتار خلاف عرف اتحاديه اروپايي را نشان داده است و با اين اقدام خود تشديد بي اعتمادي ملت ايران به اتحاديه اروپا در صورت تدوام چنين رفتار هايي را به وي گوشزد كرده است.

در حالي كه قرار است گفتگوهاي ايران و گر وه ١+٥ از فردا در وين اتريش دنبال شود ، خبرنگار تابناك اطلاع يافته است كه هيأت إيراني در واكنش به عملكرد خانم اشتون در برنامه هاي هماهنگ نشده در طول سفر اخير وي به تهران و اظهارات خلاف واقع سخنگوي خانم اشتون مبني بر اين كه همه ديدارهاي آنان در تهران با هماهنگي با وزارت امور خارجه ايران انجام شده است،  بناست شام كاري كه به صورت معمول بين رؤسای هيأت إيراني و EU  پيش إز آغاز رسمي مذاكرات برگزار مي شد را لغو كند.

بجاي آن اين احتمال وجود دارد كه پيش از انجام گفتگوهاي رسمي ديداري بين عراقچي معاون وزير خارجه و اشميت معاون خانم اشتون برگزار شود.

بسياري  إز ناظران و تحليل گران معتقدند برخي از ديدار هاي هيأت اروپايي در تهران كه بدون هماهنگي با وزارت خارجه ايران صورت گرفت فضاي بي اعتمادي مردم ايران نسبت به اتحاديه اروپايي را تشديد كرده است.

به نظر مي رسد در صورت صحت اين خبر ظريف وزير خارجه ايران با لغو ديدار خود با اشتون نارضايتي خود از  رفتار خلاف عرف اتحاديه اروپا يي را نشان داده است و با اين اقدام خود تشديد بي اعتمادي ملت ايران به اتحاديه اروپا در صورت تدوام چنين رفتار هايي را به وي گوشزد كرده است.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------