آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

«سی بی اس»:انتظار می‌رود ایران امروز حمله بزرگ خود به اسرائیل را با بیش از ۱۰۰ پهپاد و ده‌ها موشک کلید بزند | واکنش آمریکا



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
تل‌آویو در حال آماده شدن برای بدترین سناریو، یعنی احتمال حمله مستقیم ایران به خاک اسرائیل در تلافی حمله تقریباً دو هفته پیش اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق است که منجر به کشته شدن (شهادت) هفت افسر نظامی ایران شد. به اعتقاد مقامات آمریکایی این سناریو ممکن است ظرف چند ساعت آینده محقق شود.

سی بی اس نوشت: تل‌آویو در حال آماده شدن برای بدترین سناریو، یعنی احتمال حمله مستقیم ایران به خاک اسرائیل در تلافی حمله تقریباً دو هفته پیش اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق است که منجر به کشته شدن (شهادت) هفت افسر نظامی ایران شد. به اعتقاد مقامات آمریکایی این سناریو ممکن است ظرف چند ساعت آینده محقق شود.

 

به گزارش «انتخاب»، دو مقام آمریکایی به «سی‌بی‌اس نیوز» گفتند که انتظار می‌رود حمله بزرگ ایران به اسرائیل در روز جمعه انجام شود و احتمالا شامل پرتاب بیش از ۱۰۰ پهپاد و ده‌ها موشک به سمت اهداف نظامی در اسرائیل باشد.

 

این مقامات گفتند که دفاع در برابر حمله‌ای به این بزرگی برای اسرائیلی‌ها چالش برانگیز خواهد بود. البته این مقامات امریکایی، امکان اینکه ایران برای جلوگیری از تشدید تنش، حمله‌ای در مقیاس کوچکتر انجام دهد را نیز محتمل می‌دانند، ولی معتقدند به هر حال حمله ایران قریب الوقوع است.

  

تهران هنوز به طور علنی نشان نداده که حمله انتقامی موردنظرش چگونه یا چه زمانی خواهد بود، بنابراین مشخص نیست که رهبران ایران تا کجا پیش خواهند رفت. اگر آن‌ها تصمیم به حمله مستقیم به اسرائیل بگیرند، بیم آن می‌رود که جنگ جاری اسرائیل و حماس، به یک درگیری منطقه‌ای بسیار گسترده‌تر تبدیل شود.

 

با توجه به اینکه انتظار می‌رود ایران در هر زمان حمله تلافی‌جویانه‌ای علیه اسرائیل انجام دهد، وزارت خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه به امریکایی‌های مقیم اسرائیل هشدار داد که به خارج از شهر‌های بزرگی که سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین در آن‌ها فعال است، سفر نکنند.

 

 

درخواست امریکا از چین برای منصرف کردن ایران از پاسخ نظامی به اسرائیل

به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، طی تماسی با همتای چینی خود، از پکن خواست از نفوذ خود برای منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل استفاده کند.

 

 بر اساس بیانیه ایالات متحده، وانگ یی، دیپلمات ارشد چین، در جریان تماس با بلینکن از ایالات متحده خواست تا "نقشی سازنده" در خاورمیانه داشته باشد.

 

 در بیانیه چین پس از این تماس آمده است که وانگ همچنین "محکومیت شدید چین از حمله به کنسولگری را ابراز کرد.

 

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا در گفتگو با «سی بی اس»:

 

تلاش می‌کنیم از جنگ بین ایران و اسرائیل جلوگیری و از نیروهای خود در منطقه محافظت کنیم./انتخاب

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------