آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

«پولیتیکو»: پاسخ اسرائیل به ایران داده خواهد شد | آمریکا: در هیچ تهاجمی علیه ایران شرکت نمی‌کنیم



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
«پولیتیکو» به نقل از یک مقام اسرائیلی مدعی شد: پاسخی به ایران داده خواهد شد که منجر به جنگ همه جانبه در خاورمیانه نمی شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «پولیتیکو» به نقل از یک مقام اسرائیلی مدعی شد: پاسخی به ایران داده خواهد شد که منجر به جنگ همه جانبه در خاورمیانه نمی شود

 

همزمان شبکه عبری «کان» به نقل از منابع خود نوشت: اسراییل تصمیم گرفته است به حمله ایران پاسخ دهد، اما تاریخ و مکان آن را مشخص نکرده است.

   

آمریکا: در هیچ تهاجمی علیه ایران شرکت نمی‌کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از ان بی سی، برخی از مقامات ارشد آمریکایی از واکنش عجولانه اسرائیل به پاسخ موشکی ایران اظهار نگرانی می‌کنند و از این مساله می‌ترسند که با تشدید تنش‌ها، پای آمریکا نیز به این جنگ کشیده شود.

 

به گفته سه نفر از مشاوران ارشد کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هرچند پیامی آهنین در حمایت از اسرائیل صادر کرده است ولی در جلسات خصوصی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به گسترش تنش‌ها ابراز نگرانی کرده است.

 

یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفت‌وگو با ان بی سی از تماس بایدن با نتانیاهو خبر داد و گفت که بایدن از نتانیاهو خواسته واکنشی به پاسخ موشکی ایران نشان ندهد چون آمریکا در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

 

به گفته کارشناسان سیاسی و نظامی حملات موشکی ایران هرچند خسارات نسبتاً محدودی داشت، ولی قدرت بازدارندگی شدیدی در تاریخ منطقه به وجود آورد.

 

چند ساعت بعد از این حملات سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، بیانیه ای صادر کرد و گفت: عملیات به پایان رسیده است و ما تمایلی به ادامه آن نداریم.

 

یک مقام اسرائیلی در دفتر نتانیاهو گفته است که اسرائیل قصد دارد با همه شرکای خود مشورت کند، ولی تصمیم نهایی را خودش می‌گیرد.

 

مقام ارشد کاخ سفید در ادامه صحبت‌هایش گفت که فکر نمی‌کند اسرائیلی‌ها استراتژی خاصی برای پاسخ به ایران داشته باشند. اسرائیلی‌ها همیشه بهترین تصمیم‌های استراتژیک را نمی‌گیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------