آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

ابراز نگرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرد، اما در عین حال گفت که بازرسی‌های آژانس از تاسیسات ایران روز سه‌شنبه از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش مهر، مدیرکل آژانس بین‌المللی هسته‌ای که به نیویورک سفر کرده است به پرسش خبرنگاران درباره آخرین وضعیت برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران پاسخ داد.

 

رافائل گروسی با اذعان به اینکه تنش‌های نظامی اخیر در منطقه بر نظارت آژانس بر نیروگاه‌های هسته‌ای ایران خللی ایجاد نکرده، افزود: مدرکی درباره قصد ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای، وجود ندارد.

 

گروسی توضیح داد که بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند که تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است.

 

وی خاطرنشان کرد که این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند.

 

گروسی همچنین افزود بازرسان ما در ایران هستند و به کارشان ادامه خواهند داد.

 

آقای گروسی روز دوشنبه در پاسخ به خبرنگاری در نیویورک که از او پرسید آیا نگران حملات اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای تهران است گفت: « این نگرانی همیشه وجود داشته ‌است.»

 

 

مدیرکل آژانس در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تحولات جدید در برنامه هسته‌ای ایران برخی ادعاهای سیاسی را تکرار کرد توضیح داد که ایران از ذخایر اورانیوم غنی‌شده در سطح بسیار بالایی برخوردار است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که ظرف چند هفته آینده راهی تهران شود.

 

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: علیرغم برخی ادعاهای سیاسی درباره ایران مبنی بر داشتن ذخایر بالای اورانیوم غنی‌شده، این به معنای داشتن سلاح هسته‌ای برای ایران نیست.

 

گروسی بار دیگر تاکید کرد: هیچ مدرک یا اطلاعاتی که نشان دهد ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای دارد، نداریم.

 

وی ادامه داد: تا آنجا که به آژانس مربوط می‌شود - البته ما باید در اظهار نظرهای عمومی خود محتاط باشیم - هیچ اطلاعات یا شواهدی مبنی بر اینکه ایران برنامه تسلیحات هسته‌ای دارد، نداریم.

 

گروسی همچنین از همکاری ایران با ناظران هسته‌ای ابراز خرسندی کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------