آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

عربستان، سفیر احتمالی ایران در عراق را «جنایت‌کار جنگی» خواند/ پاسخ عراق به اظهارات گستاخانۀ وزیر سعودی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اظهارات گستاخانۀ وزیر سعودی دربارۀ سفیر احتمالی ایران در عراق

ثامر السبهان، وزیر مشاور عربستان در امور خلیج فارس و سفیر اخراجی این کشور در عراق، در اظهار نظری گستاخانه سردار ایرج مسجدی را که نام او به عنوان سفیر احتمالی ایران در عراق مطرح شده است، «جنایت‌کار جنگی» توصیف کرد.

 سفیر اخراجی عربستان در عراق در ادامه با طعنه نوشت: «تا کنون هیچ واکنشی از سوی عراق ندیده‌ایم، [به این می‌گویند] حاکمیت کامل و واقعی».

 

ثامر السبهان صبح امروز نیز در گفت‌و گو با روزنامه الحیات عربستان در واکنش به تلاش‌های ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق، برای میانچیگری میان تهران و ریاض گفته بود: «عربستان هیچ نیازی به واسطه‌گری ندارد و اگر ایران خواهان بهبود روابط است خوب می‌داند که چه کاری لازم است تا انجام دهد».

 

این مقام سعودی که پیش از این سفیر عربستان در عراق بود، به علت دخالت‌های مکرر در امور داخلی عراق و توهین به نیروهای بسیج مردمی عراق از این کشور اخراج شد.

 

پاسخ عراق به اظهارات گستاخانۀ وزیر سعودی دربارۀ سفیر ایران

 به گزارش سایت سومریه نیوز، احمد جمال سخنگوی وزارت امور خارجه عراق امروز دوشنبه اعلام کرد: «اظهاراتِ ضد ایرانی ثامر السبهان سفیر پیشین عربستان در بغداد نشان می دهد که او از دولت عراق به علت اخراج خود، ناراحت و عصبانی است».

 

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق افزود: «السبهان پس از اینکه دولت عراق وی را از عراق بیرون انداخت، هم اکنون به دروغ پردازی روی آورده است».

 

ثامر السبهان که هم اکنون وزیر مشاور دولت سعودی در امور کشورهای منطقه خلیج فارس است، در صفحۀ توییتری خود از تعیین سفیر جدید ایران در بغداد ابراز نگرانی کرده و گفته بود «سفیر جدید ایران در بغداد جنایتکار جنگی و تحت تعقیب است».

 

السبهان در ادامه یاوه گویی های خود، نوشته بود: «ایران یک جنایتکار جنگی را که تحت تعقیب اینترپل است، به سمت سفیر جدید خود در عراق تعیین کرده است. از سوی دیگر، ایرانی ها خواهان تعطیلی کنسولگری عربستان سعودی در اربیل هستند. اما هنوز هیچ واکنشی از مقامات عراقی ندیده ایم. [به این می‌گویند] حاکمیت کامل و واقعی».

 

 العالم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------