آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

پیشرفت در مذاکرات ظریف و کری/ایران و 1+5 در مورد تمدید مذاکرات هسته ای هیچ گفتگویی نکردند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار سیاست خارجی - یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد:
پیشرفت در مذاکرات ظریف و کری/ایران و 1+5 در مورد تمدید مذاکرات هسته ای هیچ گفتگویی نکردند

به گفته این مقام ارشد آمریکایی که نخواست هویتش فاش شود، مقام های ایران و ایالات متحده درباره تمدید مهلت مذاکرات به بعد از ۲۴ نوامبر (سوم آذر)، گفت وگو نکردند، چرا که معتقد به تداوم مذاکرات فشرده در همین مدت باقی مانده هستند. با وجود این او احتمال تمدید مذاکرات را رد نکرد و گفت «در مذاکرات هیچ گاه نمی‌گوییم هرگز.»

 یک مقام ارشد هیات آمریکایی پس از گفتگوهای شش ساعته جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود، که با حضور کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین انجام  شد، ضمن «جدی و دقیق» توصیف کردن گفت وگوها، گفت «آنها با تلاشی بسیار جدی، بااراده و متمرکز، به دقت روی مسائل فنی کار می‌کنند تا پیش از فرا رسیدن مهلت ماه آینده به توافق دست پیدا کنند.»

به گفته این مقام ارشد آمریکایی که نخواست هویتش فاش شود، مقام های ایران و ایالات متحده درباره تمدید مهلت مذاکرات به بعد از ۲۴ نوامبر (سوم آذر)، گفت وگو نکردند، چرا که معتقد به تداوم مذاکرات فشرده در همین مدت باقی مانده هستند. با  وجود این او احتمال تمدید مذاکرات را رد نکرد و گفت «در مذاکرات هیچ گاه نمی‌گوییم هرگز.»

سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، هفته پیش از احتمال تمدید مهلت تعیین شده برای دستیابی به توافق نهایی خبر داد.

ظریف در نشستی خبری به رسانه‌های ایرانی در وین گفت « با توجه به اینکه بیش از ۴۰ روز به پایان مهلت باقی نمانده و با توجه به این که کسی در میان مذاکره‌کنندگان تمدید را خیلی کار مناسبی نمی‌بیند، ما هم فکر می‌کنیم که ضرورتی ندارد که اصلاً راجع به تمدید فکر بکنیم».

وزیر امور خارجه ایران همچنین از برگزاری جلسات کارشناسی بین ایران و ۱+۵ طی هفته‌های آینده خبر داد و افزود «سه یا چهار هفته آینده هم دوباره جلسه سه‌جانبه‌ای با حضور جان کری و خانم کاترین اشتون خواهیم داشت و در صورت لزوم سایرین هم دعوت خواهند شد.»

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مهلت تعیین شده «مقدس» نیست و احتمال تمدید آن وجود دارد. با این حال آقای ظریف معتقد است که هیچ کدام از طرفین به دنبال تمدید مهلت نیستند.

 

اخبار سیاست خارجی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------