آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واشنگتن: ایران از حوثی‌ها پشتیبانی می‌کند ولی مدرکی نیست که کنترل یمن در دست تهران باشد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که ایران از حوثی‌ها پشتیبانی می‌کند ولی مدرکی نیست که کنترل یمن در دست تهران باشد.

به گزارش فارس، «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که ایران از حوثی‌ها پشتیبانی می‌کند ولی مدرکی نیست که کنترل یمن در دست تهران باشد.

وی که در برابر سوالاتی در خصوص اعمال نفوذ ایران در منطقه پاسخ می‌داد، مدعی شد که ایران نقش بی ثبات‌کننده‌ای در لبنان و سوریه دارد و برای حوثی‌های یمن هم سلاح و پول می‌فرستد ولی شواهدی در دست نیست که تهران در یمن، مرکز کنترل و فرماندهی داشته باشد.

خبرنگار دیگری از خانم هارف پرسید که چرا در مذاکرات هسته‌ای و مثلاً در مذاکرات اخیر که در لوزان برگزار شد، آمریکا بحث نقش منطقه‌ای ایران را با وزیر خارجه این کشور مطرح نمی‌کند؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ گفت: «بحث‌های موجود در مذاکرات ایران و 1+5 فقط بر روی بحث هسته‌ای متمرکز است و این مسئله به اندازه کافی، پیچیده و وقت‌گیر است.»

یکی از اصحاب رسانه از هارف پرسید که چرا آمریکا در حمله به گروه داعش در تکریت نقشی نداشته و فقط با حمله هوایی از کردها حمایت می‌کند حال آنکه ایران از دولت شیعی عراق حمایت می‌کند.

ماری هارف در پاسخ گفت که «بهیچ وجه اینگونه نیست و میدان مبارزه با داعش بسیار گسترده است و آمریکا هم به عنوان فرمانده ائتلاف، وظایف خود را انجام می‌دهد.»

 

اخبار سیاست خارجی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------