آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

مذاکرات تمدید شد/ آمریکا: در صورت عدم پیشرفت از مذاکرات خارج خواهیم شد / افزایش تدابير امنيتي / اخبار ضد و نقیض در لوزان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


 مذاکرات تا چهارشنبه تمدید شد / بعیدی نژاد: بسیار از جنبه‌‌های موضوع تحریم‌ها حل و فصل شده / مرکل: اميدواريم توافق قابل قبولي با ايران حاصل شود / /فابیوس: داریم پیشرفت می‌کنیم

حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه  با بیان اینکه بسیاری از جنبه‌های موضوع تحریم‌ها تا به حال حل و فصل شده، یادآور شد: از جمله اینکه تحریم‌های یکجانبه و چند جانبه باید برداشته شود و بسیاری از جزئیات تدوین شده است.

----------------------------------


آخرین اخبار مذاکرات هسته ای در زیر می آید:

 

 

چهارشنبه: 02:55  /  مقام آمریکایی: بحث ضرب الاجل سپیده دم کاملا نادرست است
به نقل از خبرنگار روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست، پس از «نیکولاس دو رویر» فرانسوی، یک مقام آگاه و بی‌نام آمریکایی هم خبر تعیین ضرب‌الاجل سپیده‌دم چهارشنبه برای توافق هسته‌ای را تکذیب کرده است.

 

چهارشنبه: 01:25  /  دیپلمات غربی: مذاکره‌کنندگان ایرانی بازی می‌کنند/معاون وزیر خارجه چین توافق را امضا می‌کند
یک دیپلمات غربی به خبرنگار فرانس 24 گفته که در جلسه فشرده امشب (سه شنبه) 7 ساعت برای یافتن یک راه‌حل وقت صرف شد ولی ایرانیان هیچ چیز جدید را قبول نکردند و (اوضاع به گونه‌ای است که به نطر می‌رسد) آنها بازی می‌کنند.

 

 

چهارشنبه: 00:15  /  کاخ سفید : هیات امریکایی در صورت عدم پیشرفت از مذاکرات هسته ای خارج خواهد شد
به گزارش رویترز از واشنگتن ، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت : امریکا مایل است ضرب الاجل خود را برای رسیدن به این توافق موقت تمدید کند در صورتی که مذاکرات ثمر بخش باقی بماند.

ولی ارنست گفت : ' اگر ما نتوانیم به توافق سیاسی برسیم ، آنگاه تا 30 ژوئن منتظر نخواهیم ماند و از مذاکرات خارج خواهیم شد. '

پنج قدرت عمده جهان و ایران ضرب الاجل 30 ژوئن را برای رسیدن به یک توافق جامع تعیین کرده اند که بموجب آن تهران ایجاد محدودیت هایی در برنامه هسته ایش را در ازای کاهش تحریم های بین المللی خواهد پذیرفت .

 


23:26 /سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: به قدر کافی پیشرفت داشتیم/مذاکرات تا چهارشنبه تمدید شد
«ماری هارف» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفته که پیشرفت مذاکرات در روزهای اخیر به حدی بوده که بتوان گفت‌وگوها را تا چهارشنبه ادامه داد. وی همچنین گفته که چند موضوع مشکل همچنان باقی مانده است.

 


23:09 / بعیدی نژاد: بسیار از جنبه‌‌های موضوع تحریم‌ها حل و فصل شده و جزئیات در حال تدوین است
 حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که شامگاه امروز سه شنبه انجام گرفت، در خصوص موضوع نگرانی از عدم عمل طرف مقابل به تعهداتش گفت: ما در صورت اجرای تعهد طرف مقابل به تعهداتمان عمل می‌کنیم و اگر طرف غربی نخواهد به تعهداتش عمل کند ما نیز اجرای تعهداتمان را متوقف می‌کنیم بنابراین از این نظر نگرانی نداریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از جنبه‌های موضوع تحریم‌ها تا به حال حل و فصل شده، یادآور شد: از جمله اینکه تحریم‌های یکجانبه و چند جانبه باید برداشته شود و بسیاری از جزئیات تدوین شده است.

بعیدی نژاد ادامه داد: الان در مرحله پایانی مذاکرات هستیم که مسائل محدود مربوط به تحریم‌ها در کنار چند موضوع از جمله تحقیق و توسعه کار می‌کنیم و امیدواریم با حل این چند موضوع کل بحث تحریم‌ها حل و فصل شود.

 


22:36 / فابیوس: مذاکرات بسیار پیچیده و سخت است و ادامه دارد/داریم پیشرفت می‌کنیم
لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه دقایقی قبل در جمع خبرنگاران مذاکرات را بسیار پیچیده و سخت خواند و با بیان اینکه مذاکرات ادامه دارد، گفت: داریم پیشرفت می‌کنیم.

لازم به ذکر است چهارمین نشست وزرای خارجه ایران و 6 کشور به همراه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور معاونان وزرای خارجه بعد از اقامه نماز هیأت ایرانی و به منظور تنفس متوقف شد و دوباره از سر گرفته می‌شود.

 


 22:22 / وزیر خارجه چین لوزان را ترک کرد
وانگ یی روز یکشنبه به لوزان امده بود . او در حالی لوزان را ترک کرد که همچنان جلسه 1+5 برقرار بود.

معاون وزیر خارجه چین به جای او ریاست هیات چینی در مذاکرات 1+5 را به عهده خواهد داشت.


 21:37 / اعلام آمادگی مشروط امریکا برای تداوم مذاکرات هسته ای در پایان ضرب الاجل
به گزارش خبرگزاری رویترز از لوزان ، این مقام گفت :' گروه ما در حال ارزیابی این است که ما در طول روز به کجا رسیده ایم و متعاقبا تصمیم هایی در باره بهترین راه پیشرفت خواهد گرفت . '

وی گفت :' بدیهی است که ما به همکاری ادامه خواهیم داد در صورتی که پیشرفت ما ادامه یابد و از جمله می توان فردا ( چهارشنبه ) به تلاش ادامه داد و این امر می تواند مفید و سودمند باشد. '

 

 21:19 / اخبار ضد و نقیض در لوزان
 همچون هر مذاکره ای ساعات پایانی پر می شود از اخبار ضد و نقیضی که پس از ساعتی تکذیب می شوند

 لوزان هرچه به پايان مهلت تعيين شده براي مذاكرات نزديك تر مي شويم اخبار متفاوت و متناقض هم بيشتر به گوش مي رسد. در حالي كه چند ساعت ديگر تا پايان ماه مارس زمان باقي است منابع آمريكايي از خبر غير رسمي خبر مي دهند كه بر آن اساس ممكن است مذاكرات براي فردا هم ادامه داشته باشد.

 

خبرگزاري آسوشيتدپرس در خبري اختصاصي ساعتي قبل اعلام كرد يك منبع آگاه آمريكايي كه نخواسته نامش فاش شود اظهار داشته آمريكايي ها مي توانند مذاكرات پس از ددلاين تعيين شده هم ادامه دهند در صورتي كه احساس كنند اين گفتگوها مفيد است.

 

منابع روسي هم ضمن تاييد اين مطلب اظهار داشتند ممكن است گفتگوها تا پاسي از نيمه شب اول آوريل هم ادامه داشته باشد. اين در حاليست كه برخي منابع ايراني گمانه پايان مذاكرات تا چند ساعت ديگر را محتمل تر مي دانند. آنطور كه از شواهد و قرائن بر مي آيد بحث هاي جدي و فشرده بر سر چگونگي تنظيم بيانيه پاياني در جريان است. شنيده ها حاكي از اين است طرف ايراني مي خواهد جزئياتي در اين بيانيه ذكر نشود در حالي كه آمريكايي ها براي مقابله با تخريب كنگره علاقه دارند متني مكتوب شامل جزئيات توافق روي ميز باشد. جلسه طولاني وزراي ٥+١ در خالي ادامه دارد كه دقايقي پيش لاوروف و وزير خارجه چين از جلسه خارج شدند اما دكتر ظريف و همتايان غربي اش همچنان در جلسه هستند.

 

 20:46 / آسوشیتدپرس: گفتگوهاي هسته‌اي ممکن است بعد از ضرب‌الاجل هم ادامه يابد
یک مقام ارشد آمریکایی که در گفتگوهای هسته‌ای با ایران حضور دارد گفت مذاکرات ممکن است از ضرب‌الاجل روز سه‌شنبه برای تدوین کلیات یک توافق فراتر رود.

این مقام گفت در صورتی که پیشرفت ادامه یابد و تداوم کار مفید باشد، کار بر روی کلیات احتمالا روز چهارشنبه نیز ادامه خواهد یافت. این مقام خواست نامش فاش نشود زیرا اجازه نداشت با ذکر نام درباره مذاکرات سخن بگوید.

20:30 / فرانس پرس:  مذاکرات هسته اي احتمالا چهارشنبه هم ادامه مي يابد   
خبرگزاری فرانسه در خیری فوری اعلام کرد یک مقام مسئول آمریکایی روز سه شنبه گفت مذاکرات هسته ای ایران احتمالا چهارشنبه هم ادامه خواهد داشت.

20:20 / گاردین : اعلامیه پایانی مبهم خواهد بود
 اعلامیه پایانی مبهم خواهد بود بخشی از موارد توافق ذکر می‌شود و اختلاف های باقی مانده طی گفتگو تا پایان ماه ژوئن حل خواهد شد


19:50 / راشا تودي: تدابير امنيتي در اطراف هتل محل مذاکرات در لوزان امروز شديدتر شده است    
به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، مقامات روسیه درباره رسیدن به توافق هسته ای خوش بین هستند.

« با نزدیک شدن به ضرب الاجل تعیین شده تنش ها رو به افزایش است.

 خبرنگاران سخت در تلاش هستند تا بتوانند اطلاعاتی از دیپلماتها به دست بیاورند. تدابیر امنیتی در هتلی که مذاکرات در آنجا برگزار می شود طی چند روز گذشته شدید بود اما امروز حضور نیروهای امنیتی بسیار بیشتر است. طبق آخرین اطلاعاتی که به دست رسیده آنها قرار است بیانیه ای برای ادامه مذاکرات در مرحله ای جدید منتشر کنند.

 سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت:« احتمال زیادی برای رسیدن به توافق وجود دارد. البته نه صد در صد چون در مورد هیچ چیز نمی توان صد در صد مطمئن بود. اما بخت خوبی وجود دارد مگر اینکه کسی بخواهد در آخرین دقایق اوضاع را به مخاطره بیاندازد.»

 

19:35  / نتانیاهو: توافق لوزان راه ایران را برای ساخت بمب اتم هموار می‌کند
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مراسم سوگند به عنوان نخست‌وزیر جدید این رژیم مدعی شد که توافق لوزان راه ایران را برای ساخت بمب اتم هموار می‌کند.


19:30 / بيانيه مشترک ايران و 1+5 تا ساعتي ديگر در دانشگاه يونيل لوزان قرائت مي‌شود
 با پايان يافتن مذاکرات لوزان، بيانيه مشترک ايران و گروه 1+5 درباره اين دور از مذاکرات هسته اي تا ساعتي ديگر در دانشگاه يونيل لوزان قرائت مي‌شود.

18:50 / لاوروف وارد ژنو شد.
«سرگئی لاوروف» وزیر امرو خارجه روسیه برای پیوستن به دیگر همتایان خود در 1+5، وارد ژنو شد.

وی پس از مسافتی کوتاه از طریق زمین، به لوزان خواهد رسید.

همه وزرای خارجه 1+5 به استثنای «فیلیپ هاموند»، سکاندار دستگاه دیپلماسی انگلستان در لوزان هستند.

18:06 / الميادين مدعي شد: اختلاف جديدي در مذاکرات لوزان مطرح شد
 شبکه تلويزيوني الميادين لحظاتي پيش در خبر فوري گزارش داد: اختلاف جديدي در مذاکرات هسته اي لوزان بين ايران و گروه پنج بعلاوه يک مطرح شد که مربوط به هويت طرفي است که بايد درباره نقض توافقنامه قضاوت کند.

18:00 / کمالوندي: در مورد موضوعات فني مورد اختلاف، حرکت همچنان رو به جلوست اگرچه کند است
 بهروز کمالوندي سخنگوي سازمان انرژي اتمي با اشاره به مذاکرات جاري در لوزان که از ساعات اوليه صبح آغاز شده، عنوان کرد: آقايان صالحي و مونيز در قبل و بعد از جلسات وزرا رايزني‌هاي دوجانبه‌اي را داشتند.

وي عنوان کرد: در مورد موضوعات فني مورد اختلاف، حرکت همچنان رو به جلوست، اگرچه کند است. دور جديد رايزني‌هاي هسته‌اي از چهارشنبه شب در لوزان در جريان است.

اختلافات فنی به حداقل رسیده است
کمالوندی در اين باره كه آيا در اختلافات فني نزديك شده ايد، گفت: در پي هر جلسه اي يك مقداري به هم نزديك تر مي شويم اما به هر حال كار پيچيده و سخت است.

کمالوندی در اين باره كه در صورت عدم تفاهم چه برنامه اي خواهيد داشت، تصريح كرد: هنوز در اين باره كسي فكر نمي كند.

عضو تیم مذاکره کننده کشورمان در پاسخ به اين سئوال كه آيا متن بيانيه آماده شده است، گفت : اينها مطالبي است كه درباره آن صحبت مي شود.

17:55 / الجزيره مباشر: مرکل ابراز اميدواري کرد توافق قابل قبولي درباره ايران به دست آيد   
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در برلین اعلام کرد امیدواریم توافق قابل قبولی درباره مسئله هسته ای ایران به دست آید.

17:47/ کمالوندي: در مورد موضوعات فني مورد اختلاف، حرکت همچنان رو به جلوست اگرچه کند است
 بهروز کمالوندي سخنگوي سازمان انرژي اتمي عنوان کرد: آقايان صالحي و مونيز در قبل و بعد از جلسات وزرا رايزني‌هاي دوجانبه‌اي را داشتند. وي اظهار کرد: در مورد موضوعات فني مورد اختلاف، حرکت همچنان رو به جلوست، اگرچه کند است.

17:22/ نشست وزراي خارجه ايران و ٦ کشور پس از تنفس يک ساعته دوباره از سر گرفته شد
 سومين نشست وزراي خارجه ايران و ٦ کشور با حضور موگريني و معاونان وزراي خارجه که يک ساعت پيش براي تنفس پايان يافتن بود، دوباره از سر گرفته شد.

17:15 / مذاکره کننده ارشد ايران در واکنش به خبر آسوشيتدپرس: هنوز تصميمي گرفته نشده است
 يک مذاکره کننده ارشد تيم هسته اي ايران خبر خبرگزاري اسوشيتدپرس را رد کرد و گفت: هنوز تصميمي گرفته نشده است.

16:30 / پايان سومين نشست وزيران خارجه ايران و 1+5
سومين نشست وزيران خارجه ايران و کشورهاي 1+5 حدود يکساعت و نيم طول کشيد.

هيچ خبري از نتايج اين نشست اعلام نشد. سيد عباس عراقچي عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي ايران هنگام عبور از کنار خبرنگاران در پاسخ به سوال هاي بي شمار آنها به ' خسته نباشيد' بسنده کرد.

16:05 /  ریابکوف: مذاکرات در لوزان در فضای سازنده ای جریان دارد
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد روسیه اعلام کرد: مذاکرات هسته ای در لوزان میان طرف های ایرانی و گروه 1+5 در فضای سازنده ای جریان دارد و گزینه های مختلف بر روی میز مذاکره قرار گرفته است.

وی ادامه داد: البته شانس برای دستیابی به توافق در مورد برنامه هسته ای ایران 100 درصد نیست. هیچ مساله ای نیست که اطمینان 100 درصد برای حل آن وجود داشته باشد.

وزیر خارجه روسیه گفت: دستیابی به توافق در مورد برنامه هسته ای ایران کاملا امکانپذیر است. مذاکرات در حال حاضر در لوزان سوییس جریان دارد و دورنمای خوبی برای موفقیت آن وجود دارد.

15:28 / امکان ادامه مذاکرات تا دستیابی به توافق جامع در پایان ماه ژوئن
خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات گزارش داد که احتمالا در پایان امروز بیانیه ای منتشر می شود که حاوی توافق بر سر جزئیات نیست اما تفاهم نامه ای تفصیلی هم همراه آن خواهد بود. به این ترتیب، دو طرف امکان ادامه مذاکرات تا دستیابی به توافق جامع در پایان ماه ژوئن را خواهند داشت. به گفته این منابع، انتخاب این راه نشانه باقی ماندن اختلاف نظر عمیق بین دو طرف است.

14:24 / سومین نشست عمومی وزیران ایران و 1+5 در لوزان تشکیل شد
 سومین نشست وزیران خارجه ایران و کشورهای 1+5 ظهر سه شنبه با حضور معاونان وزیران و کارشناسان تیم های مذاکره کننده در هتل بوریواژ شروع شد.

در این جلسه فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور دارد.

وزیران هفت کشور ساعتی پیش نیز تشکیل جلسه داده بودند. ریاست هیات روسی در غیاب لاوروف را سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه به عهده دارد.

انتظار می رود وزیران هفت کشور که لاوروف تا ساعتی دیگر به آنها ملحق می شود امروز کار را به نتیجه برسانند.

یک منبع نزدیک به هیات ایران گفت ولو آنکه تا پاسی از شب طول بکشد تلاش می شود این مذاکرات به سرانجام برسد.


13:55 / آسوشیتدپرس : توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در فاز جدید
آسوشیتدپرس همین الان خبرداد مذاکرات با اعلام " توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در فاز جدید" تمام خواهد شد.
چیز خاصی اعلام نخواهد شد.

13:36 / روسیه: امیدوارم به شکل مثبتی غافلگیر شوید
 معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مذاکرات فشرده است و امروز بعدازظهر سرگئی لاوروف وزیر خارجه به لوزان می آید.

«سرگئی ربایکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران افزود: ما به اهمیت این مذاکرات آگاه هستیم و برای همین اگر اصلا هم نخوابیم, مهم نیست. ما دیشب تا دیروقت کار کردیم و امروز هم وزیر خارجه روسیه به لوزان می آید.

وی در پاسخ به این سوال که جلسه صبح وزرای خارجه ایران و 5+1 چطور بود,گفت: جلسه فشرده ای بود و روی جدول زمانی فشرده متمرکز بود.
وی در پاسخ به این سوال که ایا پیش نویسی وجود دارد ، گفت: ایده های مختلفی مطرح شده است و امیدوارم به شکل مثبتی غافلگیر شوید.

13:17 /  لاوروف: تحريم هاي يکجانبه عليه ايران را به رسميت نمي شناسيم
 سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت ما تحریم هایی را که خارج از چارچوب سازمان ملل بر ایران تحمیل شده است به رسمیت نمی شناسیم.

11:46 / درخواست ایران از آمریکا: ارائه تضمین برای لغو تحریم ها
خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد: یک منبع دیپلماتیک حاضر در مذاکرات هسته ای اعلام کرد ایران در مذاکرات لوزان سوئیس بر ارائه تضمین هایی از سوی آمریکا برای لغو تحریم های یک جانبه و همچنین لغو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از حصول توافق نامه جامع هسته ای، تأکید می کند .

به گفته این منبع، رایزنی های دو جانبه شب گذشته درباره برنامه هسته ای ایران نتیجه ای در بر نداشته است و موضوع تحریم ها همچنین یک مشکل اصلی محسوب می شود.

این منبع در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد:« هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. مهمترین مشکل موجود موضوع برداشتن تحریم هاست.»

11:45 / پایان نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۵
نشست وزیران خارجه ایران و کشورهای 1+5 که ساعت 7/30دقیقه امروز سه شنبه بوقت محلی سوییس در هتل بوری واژ آغاز شد ، بعد از یک ساعت پایان یافت.

 11:35 / يک ديپلمات ايراني: مذاکرات لوزان حتي يک دقيقه هم متوقف نمي شود    
به گزارش ایتارتاس از لوزان ، یک منبع در هیئت مذاکره کنندگان ایران در شهر لوزان سوییس روز سه شنبه گفت مذاکرات بین ایران و گروه پنج به اضافه یک حتی یک دقیقه هم متوقف نمی شود.

وی تاکید کرد :« ما همه شب را به مذاکرات ادامه خواهیم داد.»

این دیپلمات تصریح کرد شرکت کنندگان در مذاکرات مصمم به دستیابی به یک نتیجه هستند. اینکه همه طرف ها از اراده ای سیاسی برخوردارند مهم است.

11:30 / ايتارتاس: ايران احتمال مطرح شدن پيشنهادهاي جديد را در لوزان منتفي ندانست   
حمید بعیدی نژاد از مقامات وزارت امور خارجه و از اعضای تیم مذاکره کننده ایران گفت ایران احتمال مطرح شدن پیشنهادهای جدید را به منظور حل مسائل مهم باقی مانده در چارچوب مذاکرات تهران با گروه پنج به اضافه یک در سوییس منتفی نمی داند.

وی افزود نشست های بیشتری نیاز است و در این نشست ها پیشنهادهای جدیدی نیز مطرح خواهد شد.

11:22 / نظرسنجي: بيشتر آمريکايي ها از توافق هسته اي با ايران حمايت مي کنند   
سایت آی 24 نوشت نظرسنجی مشترک روزنامه واشنگتن پست و شبکه ابی سی نیوز نشان داد اکثریت امریکایی ها از دستیابی به یک توافق با ایران بر سر برنامه هسته این کشور حمایت می کنند.

در این نظرسنجی ، پنجاه و نه درصد از توافق هسته ای با ایران حمایت کردند و سی و یک درصد نیز مخالفت این توافق بودند.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب،فارس،ایرنا،خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------