آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

رایزنی ظریف و کری در ژنو پایان یافت/ زمان ادامه مذاکرات در وین



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رایزنی ظریف و کری در ژنو پایان یافت/ ادامه مذاکرات در سطح معاونان و کارشناسان  پنج شنبه در وین

مذاکرات یک روزه وزرای خارجه ایران و آمریکا در ژنو پایان یافت و قرار شد ادامه رایزنی‌ها پنجشنبه 14 خرداد ماه در سطح معاونان و کارشناسان در وین ادامه یابد.

مذاکرات محمد جواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و آمریکا که از صبح امروز (شنبه) در دو نوبت صبح و بعدازظهر در شهر ژنو سوئیس در راستای رفع اختلافات بر سر پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برگزار شد، دقایقی پیش و پس از حدود سه ساعت پایان یافت.

در این نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی و وندی شرمن معاونان وزرای خارجه 2 کشور و هلگا اشمیت معاون فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور داشتند.

دو طرف صبح امروز نیز در حدود سه ساعت و نیم به گفت‌وگو پرداختند.

قرار است ادامه مذاکرات روز پنج‌شنبه 14 خرداد ماه در سطح معاونان وزرای خارجه و کارشناسان کشورها در شهر وین اتریش برگزار شود.

عراقچی پیش از نشست صبح طی اظهاراتی عنوان کرد: در این نشست درباره موضوعات محتوایی و مسائلی که هنوز برای آن راه‌حلی پیدا نشده، گفت‌وگو می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال راهکار برای این موضوعات هستیم، گفت: امیدواریم نشست امروز به پیدا کردن راهکارها کمک کند.

پس از رایزنی‌های لوزان 2 که سیزدهم فروردین ماه بعد از 9 روز پایان یافت، ایران و 6 کشور (آلمان، فرانسه، انگلستان، روسیه، چین و آمریکا) به راه‌حل‌هایی برای دستیابی به توافق جامع دست یافتند و از آن پس گفت‌وگوها برای نگارش متن پیش‌نویس برجام آغاز شد که تاکنون پنج دور گفت‌وگو در این زمینه برگزار شده، 4 دور در وین و یک دور در نیویورک. دور اخیر این رایزنی‌ها از روز سه‌شنبه در سطح کارشناسان و معاونان تا جمعه (پنجم تا هشتم خرداد ماه) در شهر وین برگزار شد.

دهم تیر ماه پایان ضرب الاجل تمدید هفت ماهه توافقنامه ژنو است.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------