آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

آمانو: ایران تعهداتش را فراتر از توافق با آژانس انجام داده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اذعان کرد که ایران به تعهدات خود، فراتر از توافقنامه رسمی با این نهاد عمل کرده است.

به گزارش مهر، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پایان نشست با مقامات و نمایندگان کشورهای ۱+۵، به انجام تعهدات ایران فراتر از تعهداتش در توافقنامه با آژانس اذعان کرد.

وی با بیان این که هم اکنون ایران تحت قوی ترین نظام بازرسی آژانس قرار دارد تاکید کرد این کشور به صورت شفاف و فراتر از توافقنامه، با آژانس همکاری کرده است.

آمانو به منظور شرکت در نشست امنیت هسته ای با حضور روسای جمهوری چین، آمریکا، فرانسه و نیز نخست وزیر انگلیس، رئیس شورای اروپا، وزیر دفاع آلمان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سفیر روسیه در آمریکا با موضوع برنامه هسته ای ایران، به واشنگتن سفر کرده است.

امروز همچنین رئیس جمهوری آمریکا در نشست امنیتی هسته ای واشنگتن گفت: به جز استثناهای محدود، تحریمهای تجاری آمریکا علیه ایران همچنان به قوت خود باقی می ماند.

اوباما مدعی شد: با مشارکت و همکاری کشورهایی که هم اکنون نمایندگانشان در اینجا حضور دارند، ما توانستیم به توافقی تاریخی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی برسیم و امروز این فرصت فراهم شده است تا پیشرفتها را همانطور که این توافقنامه در حال اجرا است، مرور کنیم.

 

اخبار سیاست خارجی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------