آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

حمله برای بازپس‌گیری "پایتخت" داعش آغاز شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

"نیروهای دموکرات سوریه" حمله خود به رقه، مقر خلافت خودخوانده داعش را با پشتیبانی ائتلاف تحت امر آمریکا آغاز کردند.

به گزارش ایسنا،‌ شبکه المیادین گزارش داد که نیروهای دموکرات سوریه پیشروی خود را از محور عین عیسی در حومه رقه آغاز کرده‌اند.

این حملات نیروهای دموکرات سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف تحت امر آمریکا صورت گرفته است.

شبه نظامیان "نیروهای دموکرات سوریه" اعلام کرده‌اند که حمله به مقر داعش در شمال رقه با هماهنگی با ائتلاف بین المللی و عشایر رقه صورت می‌گیرد.

پیشتر ابراهیم ابراهیم، نماینده حزب اتحاد دموکرات کردها گفت که نیروهای کرد تصمیم دارند در آینده‌ای نزدیک حمله‌ای را به شهر رقه با هماهنگی با روسیه و آمریکا آغاز کنند.

وی گفت که نیروهای کرد پیشروی خود را به سمت رقه آغاز کرده و حومه‌های آن را هدف قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو آماده است به هماهنگی تلاش‌ها با ائتلاف تحت امر آمریکا و کردها برای آزادسازی رقه از کنترل داعش بپردازد.

پیشتر ژنرال جوزف ووتل، فرمانده عملیات ویژه ارتش آمریکا روز شنبه برای گفتگو با رهبران کرد جهت آمادگی برای حمله به مقر خلافت خودخوانده داعش در استان رقه در سفری محرمانه به شمال سوریه رفت.

به گفته منابع سوری، وی با رهبران نظامی کرد و نمایندگان گروه‌های عربی که جزو نیروهای دموکرات سوریه هستند از جمله "جیش الثوار" و "لواء ثوار الرقه" دیدار کرد.

در این دیدار حاضران با طرح نظامی برای حمله به شهر رقه توافق کردند. در این جلسه مقرر شد حمله از محورهای سلوک، عین عیسی و کوبانی و با مشارکت حدود 12 هزار نیرو آغاز شود.

در همین حال، منابع آمریکایی اعلام کردند که این رویکرد از سوی کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا وجود دارد تا درگیری‌ها برای آزادسازی رقه و موصل از سیطره داعش تا قبل از دوره باراک اوباما در اوایل سال آتی صورت بگیرد.

بیشتر اعضای "نیروهای دموکرات سوریه" که از سوی آمریکا حمایت و تجهیز شده‌اند را کردها تشکیل می‌دهند و ماموریت آنها تنها جنگیدن با داعش است. این گروه اخیرا پیشروی‌های چشمگیری در مصاف با داعش محقق کرده و تا 30 کیلومتری شهر رقه پیش رفته بود.

شهر رقه سوریه مقر اصلی گروه تروریستی داعش در سوریه شمرده می‌شود و سقوط آن ضربه‌ای مهلک به تروریست‌ها وارد می‌آورد. رقه دو سال است در دست داعشی‌هاست و از زمانی که آنها رقه را در دست گرفتند توانستند پیشروی‌های گسترده خود در سوریه و عراق را رقم بزنند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------