آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ادعای سناتور امریکایی درباره نقش ایران در یازدهم سپتامبر!



علیرغم اذعان مقام های دیگر مبنی بر نقش مستقیم عربستان سعودی در آن حادثه
ادعای سناتور امریکایی درباره نقش ایران در یازدهم سپتامبر!

او در این یادداشت مدعی شده است که ایران با القاعده همکاری کرده است و کمیسیون تحقیقاتی نشان داده که ایران شرایط را برای سفر و انتقال اعضای القاعده را به داخل و خارج از افغانستان تسهیل کرده است. افرادی که به ادعای او هواپیماربایان القاعده در سال های بعد بودند.

"جوزف لیبرمن" سناتور پیشین از کانتیکت و رییس گروه ائتلاف عیله ایران هسته ای در یادداشتی روزنامه امریکایی "وال استریت ژورنال" مدعی شده است که ایران در حادثه یازدهم سپتامبر نقش داشته است!

به گزارش خرداد، او در این یادداشت مدعی شده است که ایران با القاعده همکاری کرده است و کمیسیون تحقیقاتی نشان داده که ایران شرایط را برای سفر و انتقال اعضای القاعده را به داخل و خارج از افغانستان تسهیل کرده است. افرادی که به ادعای او هواپیماربایان القاعده در سال های بعد بودند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

لیبرمن در ادامه ادعای خود می افزاید:"ارتباط ایران با القاعده به دهه 90 میلادی در سودان باز می گردد زمانی که بن لادن در خارطوم زندگی می کرد. در آن زمان "احمد عبدالرحمن حمدابی" شیخ نعمانی فرستاده ایران را برای دیدار با بن لادن رهبر القاعده در حال ظهور پیش او برد. با توجه به تحقیقات "روهان گوناراتنا" شیخ نعمانی به بالاترین مقام های ایرانی دسترسی داشته است. "متیئو لویت" از موسسه واشنگتن و مایکل جاکوبسن نتیجه گرفته اند که القاعده و ایران درباره مسائل امنیتی و آموزشی تحت رهبری بن لادن با یکدیگر همکاری داشته اند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

این سناتور در ادامه مدعی است که حزب الله لبنان نیز در این باره نقش داشته است! و مسیر را برای دستیابی القاعده به تسلیحات فراهم کرده است. این سناتور امریکایی در ادامه ادعای خود می افزاید:"پس از یازدهم سپتامبر ایران به پناهگاهی مهم برای شورشیان القاعده فرار کرده از افغانستان پس از سقوط طالبان تبدیل شد. ایران ادعا کرده که این تروریست ها تحت بازداشت خانگی بوده اند. واقعیت آن است که آنان به طور منظم برای ورود به عراق و افغانستان از مسیر ایران عبور می کرده اند. اعضای القاعده حملات سال 2003 میلادی در ریاض که منجر به کشته شدن 26 نفر از جمله 8 امریکایی شد و حمله سال 2008 میلادی علیه سفارت امریکا در یمن را از درون ایران سازماندهی کردند".

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 این سناتور امریکایی در ادامه می افزاید:"در ژوئیه سال جاری میلادی نیز ایالات متحده سه نفر از  اعضای القاعده را در لیست تروریستی قرار داد که گفته شده در ایران زندگی می کردند. در یکی از نامه های کشف شده سال 2007 میلادی نیز بن لادن اشاره کرده بود که ایران شریان اصلی ما برای ارسال بودجه، پرسنل و برقراری ارتباطات است".

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------