آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

چهار سازمان یهودی تا 60 روز آینده برای تحریم علیه ایران به کنگره آمریکا فشار نمی‌آورند



سازمان یهودی

چهار سازمان یهودی تا 60 روز آینده برای تحریم علیه ایران به کنگره آمریکا فشار نمی‌آورند

رهبران چهار سازمان یهودی مهم به دولت آمریکا قول دادند که به مدت 60 روز از هرگونه تلاش عمومی برای متقاعد کردن کنگره به تقویت تحریم‌ها علیه ایران خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، این قول در نشست نسبتاً پرتنشی داده شد که اخیراً در کاخ سفید بین یک گروه از مقامات عالیرتبه دولت آمریکا به رهبری سوزان رایس، مشاور امنیت ملی این کشور و سران چهار سازمان یهودی با نفوذ یعنی آی پک، کمیته یهودیان آمریکا، لیگ ضد افترا و کنفرانس روسای سازمان‌های یهودی مهم برگزار شد.

به گزارش روزنامه هاآرتص، منابع آشنا با این جلسه گفتند که سران این چهار سازمان یهودی پس از شنیدن اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه دولت آمریکا قصد لغو تحریم‌ها یا رفع انسداد دارایی‌هایی ایران را در بانک‌های جهان ندارد، با یک مهلت محدود موافقت کردند.

دولت آمریکا بر این عقیده است که اعمال تحریم‌های جدید در زمانی که دور جدید مذاکرات ایران با گروه 1+5 ادامه دارد می‌تواند نتیجه منفی به همراه داشته باشد.

اگرچه کاخ سفید از تائید این اتفاق یا جزئیات دیگر مربوط به این جلسه خودداری کرد، منابع آگاه گفتند که دولت آمریکا معتقد است علاوه بر چین و روسیه، چندین کشور اروپای غربی ممکن است از تقویت یکجانبه تحریم‌ها علیه ایران به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های مستقل خود علیه تهران استفاده کنند.

دو طرف موافقت کردند که یک جلسه مشورتی را در یک ماه آینده برگزار کنند و مجدداً در عرض دو ماه در پایان مهلت 60 روزه، تشکیل جلسه بدهند.

انتظار می‌رود تا آن زمان حداقل دو دور مذاکره با ایران برگزار شود.

منابع یهودی تاکید کردند که تعهدی به خودداری از حمایت از تحریم‌های جدید در تعاملات خصوصی‌شان با قانون‌گذاران آمریکایی نکرده‌اند.

منابع آگاه گفتند که جلسه کاخ سفید "فشرده و گاهی پرتنش" بود.

/ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------