آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

واکنش بنیاد علوی به حکم مصادره برج 36 طبقه اش در نیویورک



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مصادره اموال بنیاد علوی


 اخبار سیاست خارجی - واکنش بنیاد علوی به حکم مصادره برج 36 طبقه اش در نیویورک

این بنیاد فرهنگی با تاکید بر حق قانونی خود برای تقاضای رسیدگی پرونده در دادگاه تجدید نظر، افزوده است: اطمینان و در عین حال امید داریم که خطاهای آراء صادره در بنیاد تجدید نظر به صورت عادلانه اصلاح شوند.

بنیاد فرهنگی علوی در نخستین واکنش به حکم دادگاه نیویورک درباره مصادره اموال این بنیاد تاکید کرد: قاضی این پرونده رای خود را بدون تشکیل دادگاه و حضور هیئت منصفه صادر کرده است و حکم مصادره تا قبل از رای دادگاه تجدید نظر، اجرایی نیست.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک ، در بیانیه این بنیاد با اشاره به رای اخیر کاترین فارست، قاضی دادگاه نیویورک مبنی بر توافق دولت آمریکا با همه شاکیان خصوصی به غیر از یک مورد برای تقسیم اموال بنیاد علوی در صورت مصادره آن آمده است: از آنجا که تصمیمات این قاضی، یکجانبه و بدون تشکیل جلسه دادگاه و حضور هیئت منصفه بوده است، فقط در صورتی قابل اجراست که در دادگاه تجدید نظر نیز تائید شوند.

بنیاد علوی در بیانیه خود با سربرگ رسمی و نشانی ساختمان 650 واقع در خیابان پنجم نیویورک که مورد ادعای مصادره واقع شده، افزوده است: تصمیم یادشده نتیجه تلاش دولت آمریکا و شاکیان خصوصی برای برطرف کردن تضاد منافع شاکیان در تقسیم اموال است و به هیچ عنوان مجوز اجرای فوری تصمیمات دادگاه بدوی نیست.

بنیاد علوی با اشاره به اینکه تا پایان مراحل بررسی کامل پرونده در دادگاه تجدید نظر، نه دولت آمریکا و نه شاکیان خصوصی به طور قانونی حق دست اندازی به اموال بنیاد را ندارند، تاکید دارد: تا این تاریخ هیچ نشانه ای دال بر اقدام فوری برای فروش اموال بنیاد یا بیرون راندن اعضاء مراکز و مدارس از ساختمان های متعلق به بنیاد وجود ندارد.

این بیانیه تاکید کرده است: در صورت بروز هرگونه اقدامی، وکلای بنیاد سریعا و با اقدام مقتضی، پرونده را به دادگاه تجدید نظر ارجاع خواهند داد.

بنیاد علوی به نظر کارشناسی وکلای خود درباره رای اولیه قاضی فارست اشاره و تاکید کرده است: طبق نظر کارشناسی گروه وکلای بنیاد، اگرچه این تصمیم صادرشده، ما را یک گام به درخواست تجدید نظر نزدیک تر می کند اما مادامی که دادگاه بدوی به همه موارد پرونده بنیاد رسیدگی نکرده، امکان قانونی برای بنیاد در خصوص تجدید نظر فراهم نیست و تا این تاریخ این بررسی کامل نشده است.

این بیانیه درباره نخستین اقدام وکلای بنیاد در واکنش به این رای اولیه قاضی فارست تاکید کرده است: در ماه می میلادی پیش رو، بنیاد تقاضای اتمام دادرسی و احکام موارد باقیمانده در پرونده را تسلیم دادگاه خواهد کرد تا بتواند درخواست فرجام خواهی را به دادگاه تجدید نظر، سریعتر ارسال کند.

این بیانیه می افزاید: بنیاد علوی و گروه وکلای آن به آراء صادره شدیداً معترض و قویاً معتقدند دادگاه در تجزیه و تحلیل مستندات پرونده و نیز در اجرای قانون دچار خطا شده است.

بنیاد علوی تاکید کرده است: ما آراء صادره اعم از رای یازده سپتامبر 2013 میلادی مبنی بر مصادره ساختمان 650 در خیابان پنجم نیویورک و نیز رای بیست و هشتم مارس 2014 میلادی مبنی بر مصادره دیگر املاک بنیاد را ناصحیح و ناعادلانه می داند.

این بنیاد فرهنگی با تاکید بر حق قانونی خود برای تقاضای رسیدگی پرونده در دادگاه تجدید نظر، افزوده است: اطمینان و در عین حال امید داریم که خطاهای آراء صادره در بنیاد تجدید نظر به صورت عادلانه اصلاح شوند.

بیانیه بنیاد علوی درباره فعالیت های جاری موسسات زیر مجموعه خود نیز تاکید کرده است: تا فراهم شدن امکان قانونی برای فرجام خواهی، بنیاد همه سعی خود را بکار خواهد بست تا املاک متعلقه همچنان در دسترس مراکز باقی بماند و اعضای این مراکز مانند قبل، به مراسم مذهبی، تعلیم و تعلم در مدارس ادامه دهند.

در پایان این بیانیه با تاکید بر اینکه بنیاد علوی، بنیادی مستقل و غیر انتفاعی و در ایالت نیویورک آمریکا به ثبت رسیده است و از قوانین و آئین نامه های این ایالت پیروی می کند، آمده است: این بنیاد هیچ ارتباطی با هیچ دولتی ندارد و اعضاء هیئت مدیره آن بر اساس رای گیری و مبتنی بر اساسنامه انتخاب شده اند و می شوند.
 اخبار سیاست خارجی - واحد مرکزی خبر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------