آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واکنش طعنه‌آمیز سامانتا پاور به حمایت ترامپ از اعتراض‌ها در ایران



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,سامانتا پاور

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل در واکنش به اعتراض‌ها در ایران در پیامی طعنه‌آمیز گفت: ما آن قدر در کنار مردم ایران هستیم که اجازه نمی‌دهیم اینجا بیایند. 

به گزارش ایسنا، سامانتا پاور نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل نیز با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود به اعتراضات روزهای اخیر در برخی شهرهای کشورمان واکنش نشان داد.

 

پاور در پیام خود نوشت: ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ای آن قدر که اجازه نمی‌دهیم به کشورمان بیایند.

 

وی به دستور مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اشاره دارد که بر اساس آن ورود اتباع چند کشور از جمله ایران به خاک آمریکا ممنوع شده است. این دستور اولین بار در ژانویه 2017 صادر شد.

 

ترامپ در روزهای اخیر نیز با انتشار پیام‌هایی متعدد به دخالت در امور داخلی کشورمان پرداخته و از اعتراضات در ایران حمایت کرده است. وی در آخرین پیام در اظهاراتی سخیف مردم ایران را گرسنه غذا و آزادی خطاب کرده بود.

 

دیگر مقامات آمریکایی از جمله نماینده دائمی این کشور در سازمان ملل، سخنگوی وزارت امور خارجه، رئیس مجلس نمایندگان و چند سناتور ارشد آمریکایی از این اعتراضات پشتیبانی کردند.

 

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر عده‌ای در برخی شهرهای کشورمان اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کردند که با استقبال و حمایت مقامات آمریکایی و برخی اروپایی‌ها مواجه شده است که در این میان با سوءاستفاده از این شرایط تلاش می‌کنند، با دامن زدن به ناآرامی‌ها سیاست‌های مداخله‌جویانه خود را در ایران پیش ببرند.

 

حسن روحانی در سخنان یک‌شنبه شب خود با اشاره به ابراز شادمانی دشمنان انقلاب و مداخله‌های رئیس جمهور آمریکا گفت: این آقایی که امروز در آمریکا می‌خواهد با مردم ما همدردی کند، یادش رفته که چند ماه پیش ملت ایران را تروریست نامید؛ این آدمی که سر تا پایش علیه ملت ایران است؛ حق ندارد برای مردم ایران دلسوزی کند.

 

وی گفت: این نکته باید برای همه روشن باشد که ما ملت آزادی هستیم و طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی، مردم در بیان انتقادات و حتی اعتراض‌شان کاملاً آزاد هستند؛ اما در عین حال باید توجه کنیم که نحوه انتقاد و اعتراض باید به گونه‌ای باشد که پایان آن منتهی به بهتر شدن شرایط کشور و زندگی مردم شود.

 

رییس جمهور تاکید کرد: "حل برخی از این‌ مسایل آسان نبوده و زمان‌بر است و دولت و ملت باید برای حل این مشکلات دست به دست بدهند".

 

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات سخیف، بی‌جا و مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی گفت: مردم رشید ایران وقعی به شعارهای فرصت‌طلبانه و ریاکارانه مقامات آمریکا نمی‌گذارند.

 

وی تاکید کرد: مردم ایران بزرگ‌ترین پشتوانه امنیت و پیشرفت کشور هستند و مشارکت مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت شان و حضور فعال آحاد ملت در نظارت و نقد دستگاه‌های اداره کشور ضامن شکوفایی و بالندگی کشور و انقلاب اسلامی است و حضور هوشمندانه همین مردم مهمترین عامل مقاومت در برابر بدخواهان کشور و مردم است که دولت آقای ترامپ ثابت کرده در راس این بدخواهان قراردارد.

 

قاسمی اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ساختارهای دموکراتیک را برای حمایت قانونی از خواسته‌های مدنی مردم پیش بینی کرده است و پیگیری این خواسته‌ها در چارچوب قانون کاملا امکان‌پذیر است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------