آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

وزیر خزانه داری آمریکا: تحریم‌های بیشتری علیه ایران در راه است!



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,استیون منوچین

وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که ظرف روزهای آینده، رئیس جمهور این کشور احتمالاً خواستار وضع تحریمهای بیشتر علیه ایران خواهد شد.

به گزارش  مهر به نقل از واشنگتن اگزمینر، «استیون منوچین» روز پنج شنبه اظهار داشت که با نزدیک شدن به آخرین مهلت برای تمدید یا عدم تمدید تعلیق تحریمهای موجود علیه حکومت ایران، «رئیس جمهور ترامپ احتمالاً ظرف روزهای آینده خواستار وضع تحریمهای بیشتر علیه ایران خواهد شد».

 

وی در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید گفت: «من پیش بینی می کنم که تحریمهای بیشتری علیه ایران وضع شوند».

 

گفتنی است که ترامپ تا روز جمعه (امروز) مهلت دارد در مورد تمدید یا عدم تمدید تعلیق تحریمها علیه ایران که طبق مفاد برجام و در اِزای توقف برنامه هسته ای تهران صورت گرفت، تصمیم نهایی خود را اعلام نماید. این درحالی است که رئیس جمهور آمریکا ظرف یکسال گذشته بارها ادعا کرد که «این توافق به نفع آمریکا نیست».

 

منوچین در پاسخ به پرسشهایی در خصوص تصمیم نهایی ترامپ برای تعلیق تحریمها گفت: «نمی خواهم در این مورد اظهارنظر دقیقی داشته باشم. این موضوع همچنان مورد بحث و گفتگو است».

 

با این حال، وزیر خزانه داری آمریکا بار دیگر ادعای ترامپ مبنی بر لزوم انجام تغییرات بنیادین در این توافق را تکرار کرد. وی در این باره مدعی شد: «لازم است بسیاری از جنبه های توافق [هسته ای] ایران تغییر کند. فعالیتهای بسیاری خارج از [چارچوب] توافق ایران در حال انجام است... اینکه ما به تحریم ادامه خواهیم داد».

 

استیون منوچین در پایان گفت: «می توانید انتظار داشته باشید که تحریمهای بیشتری در راهند».

 

گفتنی است که دولت آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که در مقایسه با دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما»، برنامه توسعه موشک بالستیک ایران و حمایت ادعایی تهران از گروههای تروریستی (!) را بطور برجسته تری در سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران در نظر خواهد گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------