آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

خروج آمریکا از برجام را به چالش بکشید



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , برجام
«ولفگانگ شوسل» صدراعظم اسبق اتریش گفت که اروپا، روسیه و چین باید در مقابل خروج یکجانبه آمریکا از برجام بایستند و از استانداردها و حقوق بین المللی دفاع کند.

 به گزارش ایرنا، شوسل در گفت وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک تاکید کرد توافق هسته ای با ایران یک توافقنامه چندجانبه الزام آور بود و خروج واشنگتن از آن نقض هنجارهای بین المللی است.

 

وی در حاشیه یک نشست بین المللی در مسکو اظهار داشت: اروپا، روسیه، چین و تجار بین المللی باید بپا خیزند و تصمیم آمریکا را در سازمان ملل و سازمان تجارت جهانی به چالش بکشند.

 

شوسل ادامه داد: ما پس از جنگ جهانی دوم یک امپراتوری بسیار مثبتی از هنجارها ایجاد کردیم که باید از این هنجارها و استانداردها دفاع کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اقدام آمریکا مبنی بر وضع تحریم های فرامرزی علیه شرکت ها و کشورهایی که با ایران درحال معامله هستند، نقض قوانین بین المللی است.

 

صدراعظم اسبق اتریش گفت: ما اگر بپاخیزیم، این اقدام بر سیاست آمریکا تاثیر خواهد گذاشت زیرا آمریکا، ترامپ نیست. در آنجا کنگره، افکار عمومی، سازمان های غیردولتی، جامعه مدنی و بازارهای مالی هم وجود دارد.

 

به گزارش ایرنا، توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شد.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هجدهم اردیبهشت برخلاف هشدارهای جهانی از برجام خارج شد. وی گفت که تحریم ها علیه ایران را نیز ازسر می گیرد.

 

طرف های دیگر برجام و بسیاری دیگر از کشورها با تصمیم ترامپ مخالفت کرده اند. اتحادیه اروپا درنظر دارد با اجرای «قانون انسداد» از شرکت های خود در مقابل تحریم های آمریکا دفاع کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------