آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ژاپن: برای ادامه توافق هسته‌ای همکاری می‌کنیم



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ژاپن
وزیرامورخارجه ژاپن از خروج آمریکا از برجام ابراز تاسف کرد و گفت: ما امیدواریم که تمام کشورهای حاضر در این توافق به گونه‌ای سازنده با این مسئله مواجه شوند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری کیودو، تارو کانو، وزیرامورخارجه ژاپن روز چهارشنبه با ابراز تاسف نسبت به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران درباره پیامدهای احتمالی این اقدام هشدار داد.

 

 وی با انتشار بیانیه‌ای گفت: بسیار تاسف برانگیز خواهد بود اگر تاثیر خروج آمریکا(از توافق هسته‌ای) به اندازه ای باشد که حفظ آن را با مشکل مواجه کند. ما امیدواریم تمام کشورهای حاضر در این توافق به گونه‌ای سازنده با این مسئله روبرو شوند.

 

وزیرامورخارجه ژاپن با بیان اینکه توکیو پیامدهای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را از نزدیک زیر نظر خواهد داشت، تاکید کرد که ژاپن آماده است تا با دیگر طرفهای توافق برای حفظ آن همکاری کند.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته پس از مدتها انتقاد از توافق هسته‌ای و تهدید به پاره کردن آن سرانجام خروج  این کشور از برجام را اعلام کردو گفت که بالاترین سطح تحریم‌ها را علیه تهران اعمال خواهد کرد. این تصمیم با مخالفت سخت بسیاری از کشورها به ویژه طرفهای اروپایی برجام، روسیه، چین ، اتحادیه اروپا و سازمان ملل مواجه شده است.

 

آنتویو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز با ابراز تاسف نسبت به خروج آمریکا از تمام کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا به حمایت خود از توافق هسته‌ای ادامه دهند.

 

همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی پس از اعلام تصمیم ترامپ در یک بیانیه مطبوعاتی حمایت خود از ادامه برجام را اعلام و تاکید کرد که این توافق یک دستاورد بزرگ حاصل از دیپلماسی است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------