آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

گاردین: فشار ترامپ به مقامات اطلاعاتی امریکا برای یافتن بهانه ای در جهت اعلام عدم پایبندی ایران به برجام



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , ترامپ

گاردین:

فشار ترامپ به مقامات اطلاعاتی امریکا برای یافتن بهانه ای در جهت اعلام عدم پایبندی ایران به برجام / مقامات اطلاعاتی: انگار ماجرای عراق مقابل چشمان مان در حال تکرار است

مقامات اطلاعاتی امریکا تحت فشار کاخ سفید برای یافتن بهانه ای در جهت اعلام نقض برجام از سوی ایران هستند، اتفاقی که می توان آن را سیاست زده کردن نگاه های اطلاعاتی توصیف کرد که پیشتر منجر به حمله به عراق شد. 

گاردین نوشت: مقامات اطلاعاتی امریکا تحت فشار کاخ سفید برای یافتن بهانه ای در جهت اعلام نقض برجام از سوی ایران هستند،  اتفاقی که می توان آن را سیاست زده کردن نگاه های اطلاعاتی توصیف کرد که پیشتر منجر به حمله به عراق شد.

 

به گزارش انتخاب ؛ از بین رفتن برجام، می تواند باعث بوجود آمدن بحرانی جدیدی بر سر منع اشاعه سلاح هسته ای باشد، آن هم زمانیکه امریکا در بن بستی جدی با کره شمالی قرار گرفته است.

 

تحلیلگران اطلاعاتی که تجربه جنگ عراق را که در نتیجه ی فشار بوش برای تولید مدارک دروغین در مورد برخورداری عراق از تسلیحات هسته ای به خاطر دارند، در حال مقاومت در مقابل فشارهای ترامپ هستند.

 

ند پرایس، یک تحلیلگر سابق سیا می گوید: من از چندین عضو جامعه اطلاعاتی امریکا شنیده ام که انها تحت فشار هستند.

 

وی افزود: انها به من گفتند که انگار همه چیز مجددا در مقابل چشمان شان در حال تکرار است. می گویند در حال تماشای فیلمی هستند که پیشتر دیده اند.

 

دونالد ترامپ گفته است که او انتظار دارد که عدم پایبندی ایران به برجام را تا اواسط اکتبر اعلام کند، زمانیکه موعد تمدید تایید برجام از سوی کنگره است.

 

در اقدامی دیگر که یاداور ماجرای عراق است، دولت امریکا در حال فشار به سازمان انرژی اتمی است تا موضع جدی در قبال درخواست ها برای بازرسی از سایت های نظامی ایران بگیرد، اقدامی که تیم جورج بوش در قبال پایگاه های نظامی صدام حسین انجام داد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------