آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

افزایش دوبرابری بازرسی های آژانس از مراکز هسته ای ایران از زمان آغاز اجرای برجام (+نمودار)



بازرسی سرزده بازرسان آژانس از ایران در سال 2016 رکورد زده و به رقم 25 مورد در سال رسیده است.

بازرسی های آژانس بین المللی انرژی هسته ای از مراکز هسته ای ایران پس از آغاز اجرای برجام در مقایسه با پیش از آن حدود دو برابر افزایش یافته است.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، اطلاعات منتشره از سوی آژانس بین المللی انرژی هسته ای نشان می دهد پس از برجام میزان بازرسی های آژانس از مراکز هسته ای ایران افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

 

در 12 ماهه نخست پس از اجرای برجام (از 16 ژانویه 2016 تا نیمه ژانویه 2017) بازرسان آژانس 402 مورد بازرسی از مراکز هسته ای ایران انجام داده اند که مقایسه این میزان بازرسی با متوسط بازرسی های آژانس در  5 سال قبل از اجرای برجام حاکی از دوبرابر شدن میزان بازرسی های بازرسان از ایران است.

 

همچنین در طی یک ساله نخست از زمان آغاز اجرایی شدن برجام، بازرسان آژانس 25 بازدید سرزده از مراکز هسته ای ایران داشته اند که به طور متوسط این شیوه بازرسی ها هر یک ماه دوبار بوده است. این میزان بازرسی سرزده در 5 سال گذشته بیشترین میزان بازرسی های سرزده آژانس از یک کشور عضو آژانس بوده است.

 

در 5 سال گذشته بیشترین مورد بازرسی های سرزده آژانس در سال 2014  از کشور ژاپن و 19 مرتبه بوده است، در حالی که آژانس با بازرسی سرزده 25 بار در سال 2016 از مراکز هسته ای ایران رکورد میزان بازرسی های سرزده خود را در 5 سال گذشته شکسته است.

 

در 4 سال منتهی به 2016، کشور ژاپن پذیرای بیشترین میزان بازرسی های سرزده بازرسان آژانس بوده است اما در سال 2016 ایران با پذیرا شدن 25 مورد بازرسی سرزده بازرسان آژانس رکورد بازرسی های سرزده را از 19 مورد ژاپن در سال 2014، شکسته است.

 

دو نمودار زیر وضعیت بازرسی های آژانس از مراکز هسته ای ایران را در 5 سال گذشته نشان می دهد.

 

نمودار میزان بازرسی های آژانس از مراکز هسته ای ایران در 5 سال گذشته

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,بازرسی های آژانس از مراکز هسته ای ایران

 

نمودار بیشترین بازرسی سرزده آژانس از یک کشور عضو در 5 سال گذشته

  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,بازرسی های آژانس از مراکز هسته ای ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------