آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

عراقچی: برجام سندی ممتاز برای حل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی است



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , عراقچی

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس منع اشاعه هسته‌ای گفت: ایران بند به بند توافق هسته‌ای را اجرا کرده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم آن را تایید می‌کند. 

به گزارش ایسنا، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس منع اشاعه هسته‌ای در مسکو با تاکید بر اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تائید می‌کند، گفت: برجام بعد از مذاکراتی طولانی بi دست آمده است و همان سندی شد که تمام کشورهای امضا کننده آن را توافقی خوب و در راستای رفع ابهامات از برنامه هسته‌ای ایران و همکاری‌های سازنده دانسته‌اند.

 

عراقچی با انتقاد شدید از نوع برخورد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دولت وی با برجام گفت: در حال حاضر به جایی رسیده‌ایم که تلاش می‌شود فقط برجام حفظ شود.

 

وی تصریح کرد: برجام یک سند ممتاز و نمونه‌ای عالی برای حل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی است.

 

بنا به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد که آمریکا تعهدات خود را انجام نمی‌دهد و هیچ‌کدام از بندهای آن را رعایت نمی‌کند و این غیرقابل قبول است.

 

عراقچی افزود: تمام سخنان و مواضع ترامپ بر علیه برجام و تخلف از برجام بوده و این اقدامات به معنای تخریب یک سند بین‌المللی و مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل است.

 

دیگر شرکت کنندگان در این نشست که به میزبانی مرکز مطالعات امنیت و انرژی در مسکو برگزار شده است، عبارتند از سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وندی شرمن معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا و سرپرست تیم مذاکره کننده هسته‌ای این کشور و کرنل فروتا هماهنگ‌کننده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی.

 

تمامی شرکت کنندگان در اظهارات خود تاکید داشتند که توافق هسته‌ای قابل مذاکره مجدد نیست و به اهداف خود دست یافته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------