آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ادعای الحیات: سردار سلیمانی و نماینده آمریکا در بغداد / ماجرا چیست؟



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,سردار سلیمانی
الحیات نوشت: در مجامع سیاسی عراق، اختلافاتی بر سر انتخاب نامزدها برای تشکیل دولت اینده ایجاد شده است و در این میان، خبرهایی مبنی بر همزمانی سفر نماینده ویژه امریکا به عراق، بریت مک گورک و فرمانده سپاه قدس ایران، سردار قاسم سلیمانی شنیده می شود، که احتمالا سفر این دو نفر به پرونده تشکیل دولت عراق مربوط می شود. 

به گزارش  انتخاب ؛ این روزنامه عرب زبان ادامه داد: در این میان، در روز گذشته خبرهای ضد و نقیضی در مورد شکاف در ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی شنیده می شود، بویژه پس از آنکه مساله نامزدی فالح الفیاض به جای عبادی برای قرار گرفتن در منصب نخست وزیری، از سوی گروهی از قوای سیاسی مطرح شد که برای ایجاد یک تشکل بزرگ تلاش می کنند.

 

به گفته منابع آگاه، در حال حاضر فیاض از سوی ائتلاف دولت قانون، و ائتلاف الفتح برای عهده دار شدن نخست وزیری دعوتی را دریافت کرده است و این پیشنهاد براساس درخواست ایران و با موافقت قوای سنی و کردی مطرح شده است.

 

این منابع تاکید می کنند که سلیمانی در شرایطی در روز گذشته به بغداد سفر کرد که ایران فرصتهای عبادی برای رسیدن به نخست وزیری را از بین رفته می دانند.

 

این در حالی است که علاوه بر ائتلاف الفتح و دولت قانون، اغلب قوای سنی و دو حزب کردی نیز به ایران ابلاغ کرده اند که در صورت دادن تضمین در مورد رسیدن نامزدهای آنها به دو منصب نخست وزیری و ریاست مجلس، با سرنگونی عبادی موافقت می کنند. اما مقتدی صدر و عمار الحکیم همچنان قصد دارند تشکل بزرگی را به همراه عبادی تشکیل دهند.

 

با وجود صحبتهای خوش بینانه ای که در مورد احتمال تشکیل یک ائتلاف بزرگتر مطرح می شود، پیش بینی ها حکایت از آن دارد که این مهم تا چند هفته آینده اتفاق نخواهد افتاد.

 

در همین راستا، به گزارش منابع اگاه، نماینده ویژه آمریکا در روز گذشته به عراق رفت تا سلسله جلساتی را در مورد تشکیل دولت برگزار کند. علاوه براین، واشنگتن از طریق فرستاده خود بر جدیتش برای اجرای تحریمهای آمریکا علیه ایران تاکید کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------