آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

رایزنی روحانی و اردوغان درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,روحانی و اردوغان
رؤسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه عصر دوشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره مهمترین مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی و رجب طیب اردوغان در این گفت‌وگو تاکید کردند که هیچ مانعی برای گسترش و تعمیق همکاری‌های دو کشور وجود ندارد و تمام تلاش خود را برای توسعه همه‌‌جانبه این همکاری‌ها در راستای منافع دو ملت، به‌کار می‌گیرند.

 

روحانی در این دیدار تسریع در روند اجرای توافقات گسترده دو کشور را ضروری خواند و اظهار کرد: ایران از حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران و شرکت‌های ترکیه‌ای در روند پیشبرد پروژه‌های خود استقبال می‌کند.

 

رئیس‌جمهور همچنین با قدردانی از ابراز همدردی و تسلیت دولت ترکیه به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در حمله تروریستی اهواز ، گفت: ما همیشه در روزهای سخت در کنار هم بوده‌ایم و این حوادث به ما می‌گوید که در برابر موضوع تروریسم باید جدی‌تر تلاش کنیم.

 

روحانی همچنین همکاری‌های ایران و ترکیه و روسیه در موضوع سوریه را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: در زمینه سوریه کاملا آماده‌ایم در چارچوب روند سه‌جانبه با همکاری ترکیه، به حل مسأله سوریه و بویژه ادلب کمک کنیم.

 

رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این دیدار با ابراز تأسف عمیق نسبت به شهادت جمعی از ایرانیان در حادثه تروریستی اهواز، گفت: ما دیگر با پدیده تروریسم مواجه نیستیم بلکه با دولت‌های تروریستی روبرو هستیم.

 

رجب طیب اردوغان خواهان تقویت همکاری‌های تهران - آنکارا شد و خطاب به رئیس‌جمهور کشورمان اظهار کرد: برای مقابله با تحریم‌ها، دست در دست و در کنار شما خواهیم بود.

 

وی همچنین بر لزوم تقویت روند همکاری‌های دو کشور در خصوص سوریه تاکید کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------