آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

نتانیاهو: جامعه بین‌الملل یکپارچه علیه ایران بایستد

«جامعه بین‌الملل در برابر این تجاوز ایران که صلح جهانی را تهدید می‌کند، یکپارچه بایستد. ایران به طور مستقیم و از طریق نیرو‌های نیابتی خود، حماس و دیگران، در حال انجام یک…

تکرار ادعای میانجی‌گری مسکو میان ایران و رژیم صهیونیستی در یک رسانه روسی



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,تهران و تل آویو
هفته گذشته یک رسانه عربی مدعی شد میانجی‌گری مسکو میان تهران و تل آویو در سوریه شد. اسپوتنیک امروز ادعای الشرق الاوسط را تکرار کرد. 

به گزارش ایلنا، اسپوتنیک به عنوان یک رسانه روس مدعی شد که روسیه قرار است میان ایران و اسرائیل در مورد موضوع سوریه میانجی‌گری کند.

 

این رسانه روسی با اشاره به تشدید تنش‌ها میان تهران و تل آویو در هفته‌های گذشته و در پی حملات رژیم صهیونیستی به مواضع ایران در سوریه نوشت: به گزارش الشرق الاوسط یک منبع ارشد آگاه در روسیه گفته این کشور به دنبال باز کردن کانال‌های ارتباطی میان اسرائیل و ایران برای کاهش تنش ها در سوریه است.

 

روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از یک منبع آگاه روس مدعی شد که مسکو پس از تکمیل انتقال سامانه پدافندی اس ۳۰۰ به سوریه، تلاش‌های آرامی را برای «باز کردن کانال ارتباطی میان تل آویو و تهران برای کاستن از تنش‌ها و پیشگیری از برخورد احتمالی میان دو طرف در خاک سوریه» آغاز کرده است.

 

این منبع آگاه نقش آفرینی روسیه به عنوان «میانجی» بین ایران و اسرائیل را رد نکرد.

 

همزمان در مسکو، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه، اظهار داشت که «دمشق حق دفاع از سرزمینش را دارد» و اضافه کرد انتقال سامانه پدافندی اس ۳۰۰ به دمشق با هدف بهبود ثبات انجام شده و یک اقدام تحریک آمیز نیست.

 

هفته گذشته هم سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، پس از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران از آمادگی مسکو برای میانجی‌گری جهت بهبود روابط ایران و اسرائیل خبر داده بود.

 

لاوروف گفت: «ما سال‌ها است در حال‌ تلاش برای ارتقای فهم یک سیستم امنیتی در منطقه خلیج فارس هستیم. ما خواهان ایجاد چنین همکاری هستیم. اگر هر دو طرف (ایران و رژیم صهیونیستی ) روسیه را به عنوان یک مکان مناسب برای ملاقات با یکدیگر بدانند، از این مساله خرسند خواهیم شد.»

 

این پیشنهاد از سوی وزارت خارجه ایران رد شد.

 

 بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه، در این رابطه به خبرنگاران گفت: «ایشان لطف دارند اما همگان می‌دانند که موضع ایران در مقابل رژیم صهیونیستی چگونه بوده و موضع ایران درباره این رژیم کاملا مشخص است.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------