آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ترامپ: ایران باید با ما توافق واقعی کند نه معامله‌ای طنز مانند برجام



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,ترامپ
رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع هوادارانش در ایالت کنتاکی بار دیگر به انتقاد از توافق هسته‌ای دولت قبلی آمریکا با ایران پرداخت و آن را به «معامله‌ای شوخی‌وار» تشبیه کرد. 

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در همایشی که بامداد شنبه در جمع هوادارانش در شهر «ریچموند» ایالت کنتاکی برگزار شد ایران را به تلاش برای تصرف منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) متهم و ادعا کرد بعد از روی کار آمدن او، ایران دیگر به این موضوع فکر نمی‌کند. 

 

ترامپ گفت: «من ایالات متحده را از توافق هسته‌ای یکجانبه و وحشتناک ایران (برجام) خارج کردم. می‌دانید وقتی که روی کار آمدم- چند هفته قبل از آنکه به من خلاصه‌ای از اتفاقات جاری ارائه دهند- ایران یک معضل تمام‌عیار بود و این سوال مطرح بود که کی کل خاورمیانه را می‌گیرند.»

 

   رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «دوستان، آنها دیگر به این موضوع فکر نمی‌کنند. دیگر به فکر این نیستند. الان مصیبت‌ها دارند؛ داخل خیابان‌هایشان شورش است، ارزشان نابود شده و یک روز -که شاید چندان دور نباشد- پیش ما می‌آیند و می‌گویند "دوست داریم توافق کنیم." اشکالی ندارد، خوب است. اما باید توافق واقعی باشد نه معامله‌ای شوخی‌وار مثل آنچه دولت قبل انجام داد.»

 

ترامپ، ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج و دستور از سرگیری تحریم‌های رفع‌شده به موجب این توافق علیه ایران را صادر کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد این تحریم‌ها در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا می‌شوند. 

 

اولین بسته تحریم‌ها از مردادماه سال جاری اجرایی شده و دور بعدی قرار است از آبان‌ماه سال جاری اعمال شود. این تصمیم با مخالفت‌های جهانی رو به رو شده است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------