آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

طرح تازۀ کنگره آمریکا علیه ایران



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,کنگره آمریکا
گروهی از اعضای ایران ‎ستیز کنگره آمریکا قصد ارائه طرحی را دارند که هدف از آن تشدید فشار بر ایران از راه قطع دسترسی بانک‎های این کشور به نظام مالی بین‌‏المللی است.

به گزارش مهر به  نقل از  واشنگتن فری بیکن، شماری از اعضای کنگره آمریکا در اقدامی فراحزبی به دنبال پیشبرد طرحی در راستای تحریم و منزوی کردن بانک‌های ایرانی به اتهام واهی پولشویی و تامین مالی تروریسم هستند.

 

این طرح ضد ایرانی از سوی «تد کروز» عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا و «مایک گالاگر» ( (Mike Gallagherعضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده و در میان حامیان آن، نام برخی دیگر از دولتمردان ایران‌ ستیز آمریکایی نظیر «تام کاتن» و «مارکو روبیو» به چشم می‌خورد.

 

به موجب این طرح‌، همه بانک‌های ایرانی تهدیدی در رابطه با پولشویی و تروریسم تلقی شده و چنانچه با تکیه به این اتهامات، نام یکی از آنها در لیست سیاه آمریکا گنجانده شود؛ ارتباط آن با سیستم مالی جهانی قطع خواهد شد.

 

به این ترتیب، دامنه تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا از آنچه که در دولت ترامپ ترسیم شده نیز فراتر می‌رود.

 

این طرح همچنین روش‌های جایگزین مالی که ایران و اتحادیه اروپا برای کاهش تاثیر تحریم‌ها اتخاذ می‌کنند را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و مبارزه با تلاش‌های ایران برای حفظ ارزش ریال را هم شامل می‌شود.

 

گفتنی است طرح پیش رو به این بهانه ارائه می‌شود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، به آن سرعتی که شایسته است، دسترسی مالی ایران را محدود نکرده است. آنها همچنین از بابت روند کند بازگرداندن تحریم‌ها که با هدف جلب رضایت متحدین اروپایی برای کاهش تعامل با ایران انجام می‌شود نیز انتقاد می‌کنند.

 

کروز امیدوار است که این طرح در نشست آتی کنگره آمریکا به تصویب برسد.

 

وی در این باره مدعی شد: برای معکوس کردن خسارت ناشی از توافق اوباما و ایران، فشار حداکثری لازم است و اقدام ترامپ برای آغاز این روند به واسطه خروج از برجام، کاملاً درست بود. قطع دسترسی ایران به نظام مالی جهانی قدم ضروری دیگری است که با اتکا به این لایحه برداشته می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------