آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

اظهارات نتانیاهو برای توافق نهایی با ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نتانیاهو


 اخبار سیاست خارجی - نتانیاهو: باید در توافق نهایی با ایران همانند خلع سلاح های شیمیایی سوریه عمل شود

نتانیاهو افزود هر گونه توافق نهایی با ایران باید شبیه توافق سال گذشته جامعه جهانی با دولت سوریه برای امحای کامل سلاح های شیمیایی این کشور باشد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل روز گذشته در مصاحبه ای اعلام کرد قدرت های جهانی طرف گفت و گوی ایران در گروه 1+5 باید با برنامه هسته ای این کشور مثل رفتاری که در مورد خلع سلاح های شیمایی سوریه صورت گرفت، برخورد کنند.

به گزارش عصر ایران نتانیاهو روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه " اسکای نیوز" با هشدار به گروه 1+5 از آنها خواست در برابر خواست های ایران تسلیم نشوند و برنامه غنی سازی اورانیوم را در ایران نپذیرند.

نتانیاهو سه هفته مانده به پایان زمان مقرر برای رسیدن به توافق نهایی بین ایران و گروه 1+5 (20 ژوئیه) با تکرار مواضع همیشگی رزیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران مدعی شد که تهران خواهان حفظ تکنولوژی هسته ای و قابلیت غنی سازی اورانیوم خود است تا هز وقت که بخواهد ، توان ساخت سلاح هسته ای را داشته باشد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایران را متهم کرد که در گذشته و در در زمان حاضر با فریب یا دور زدن  بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی ، به کار غنی سازی اورانیوم ادامه داده است.

وی گفت:"آنها می توانند ظرف چند هفته یا ماه بمب اتم بسازند و این برای اعضای گروه 1+5 بد خواهد بود و برای اسراییل بسیار بد خواهد بود و برای کشورهای عربی منطقه نیز بد خواهد بود و در نهایت برای جهان بد خواهد بود.

نتانیاهو افزود هر گونه توافق نهایی با ایران باید شبیه توافق سال گذشته جامعه جهانی با دولت سوریه برای امحای کامل سلاح های شیمیایی این کشور باشد.

گفتنی است همزمان با اظهارات نتانیاهو روز گذشته یک هیات بلند پایه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی راهی واشنگتن شد تا دیدگاه های اسراییل را در زمینه توافق نهایی کشورهای گروه 1+5 با ایران برای مقامات آمریکایی تشریح کند.

یک دیپلمات رژیم اسراییل در این رابطه به رویترز گفت که هدف سفر این هیات اسراییلی تشریح دیدگاه های اسراییل درباره توافق جامع و نهایی گروه 1+5 با ایران در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات دو طرف در وین اتریش است.
اخبار سیاست خارجی - عصرایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------