آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

اوباما و روحاني كافي است يكديگر را درك كنند



اخبار,اخبارسیاست خارجی,روابط ايران و امريكا


 اخبار سیاست خارجی - اوباما و روحاني كافي است يكديگر را درك كنند

اين روزها روحاني كوشش مي‌كند تا اسلام‌هراسي و ايران هراسي را كاهش دهد و ارايه چهره رحماني از اسلام و چهره عقلاني از ايران را دنبال كند. ديدارهاي دو جانبه هم يك پيام از طرف مقابل را منتقل مي‌كند.

به نوشته اعتماد، حسام‌الدين آشنا در صفحه شخصي خود نوشت: اين روزها روحاني كوشش مي‌كند تا اسلام‌هراسي و ايران هراسي را كاهش دهد و ارايه چهره رحماني از اسلام و چهره عقلاني از ايران را دنبال كند. ديدارهاي دو جانبه هم يك پيام از طرف مقابل را منتقل مي‌كند؛ ما منتظر رفع تحريم‌ها هستيم تا بتوانيم ايران را در صدر فهرست اولويت‌هاي خود قرار دهيم.

طرف ايراني هم يك پيام قوي را دايما تكرار مي‌كند؛ اگر طرف‌هاي ما مي‌خواستند صداقت و جديت ما را بيازمايند، عملكرد اعتمادساز ما در يك سال گذشته بهترين سند براي موفقيت ما در اين آزمون است و اگر مي‌خواستند توان ما را در مواجهه با تحريم‌ها بسنجند، باز هم يك سال گذشته سند موفقيت ما در مديريت منابع اندك، انضباط مالي و اولويت‌بندي درست است. روحاني بسيار خوب مي‌داند چه مي‌كند و مي‌تواند اين را كه طرف‌هاي مقابل از سخنان و رفتار او چه برداشتي مي‌كنند، مديريت كند.

سخنان چند دقيقه پيش اوباما در سازمان ملل پاسخ دقيق و به هنگامي به حسن نيت و تدابير يك ساله روحاني بود. اين دو لازم نيست يكديگر را ملاقات كنند كافي است يكديگر را درك كنند و شجاعت كافي براي عبور از گذشته‌هاي دور و نزديك را داشته باشند.

امروز در جلسه با بزرگ‌ترين فعالان اقتصادي امريكا كسي از روحاني خواست با اوباما دست بدهد و كار را تمام كند. روحاني پاسخي عميق ولي ساده داد؛ او گفت حل مشكل ايران و امريكا نه از دست كه از مغز آغاز مي‌شود. امريكا بايد به تهديد و تحقير ايران خاتمه دهد و نگاهش را به ايران عوض كند. بايد درك كند كه استفاده از فرصت تعامل و مصالحه با ايران به نفع همه است.


 اخبار سیاست  خارجی - اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------