آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

وندی شرمن: تهران به تعهداتش پایبند بود  



اخبار,اخبار سیاست خارجی,وندی شرمن


 اخبار سیاست خارجی  - وندی شرمن: تهران به تعهداتش پایبند بود

معاون وزیر خارجه آمریکا در نشستی درباره مذاکرات هسته ای ایران و گروه کشورهای ۵+۱ سخنرانی کرد.

به گزارش تسنیم،‌ معاون وزیر خارجه آمریکا در نشستی درباره مذاکرات هسته ای ایران و گروه کشورهای 5+1 سخنرانی کرد.

وندی شرمن گفت: علی رغم وجود بی اعتمادی گسترده بین غرب و ایران، آمریکا به تعهداتش برای دستیابی به توافق تا قبل از تاریخ 24 نوامبر ادامه می دهد.

وی افزود:اصول ما شفاف است، ایران نباید به سلاح هسته ای دست یابد و دست پیدا نخواهد کرد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای آمریکا ایران مجهز به سلاح هسته ای را تهدیدی برای آمریکا و متحدانش و نیز به راه افتادن رقابت هسته‌ای در منطقه بی ثبات خواند.

وندی شرمن همچنین با اشاره به اجازه بی سابقه ایران برای دسترسی روزانه به تاسیسات هسته ای به عنوان بخشی از طرح (توافق ژنو) و نیز موافقت ایران برای عدم گسترش بیشتر برنامه هسته ای خود افزود: ایران تولید اورانیوم با غنای 20 درصد را متوقف کرد، ذخیره اورانیوم با غنای پایین را محدود کرد؛ پیشرفت قابل توجهی که فرضیه یک  ایران با قابلیت سلاح هسته ای را تضعیف کرد.

نماینده آمریکا در مذاکرات هسته ای  تاکید کرد رفع گسترده تحریم ها زمانی و تنها زمانی اعمال خواهد شد که ما بتوانیم به توافق جامع دست یابیم.

 شرمن اذعان کرد شک و تردید در همه طرفها نسبت به امکان موفقیت مذاکرات وجود دارد به خصوص از طرف متحد آمریکا، اسراییل. مقامات اسرائیلی این گفتگو ها را تایید نمی کنند چرا که از این واهمه دارند آمریکا به جای فرار از گزینه جایگزین عدم توافق،‌ یک توافق سست با ایران امضا کند.

به گفته این دیپلمات آمریکایی، کشورهای حاضر در گفتگوها با ایران درباره پارامترهای یک توافق قابل قبول همبستگی خود را اعلام کرده اند و این علی رغم اختلاف نظر آنها در دیگر مسائل جهانی است چرا که یک ایران هسته ای به نفع هیچ کسی نیست.

وی افزود اگر ایران واقعا می خواهد روابطش با جامعه بین المللی را بهبود ببخشد، باید از فرصت رسیدن به توافق تا قبل از 24 نوامبر استفاده کند. این زمان تمام کردن کار است. اما آیا این اتفاق خواهد افتاد؟ نمی دانم.


 اخبارسیاست خارجی  - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------