آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

مذاکرات در وین در سطح فنی ادامه دارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,مذاکرات در وین


 اخبار سیاست خارجی  - مذاکرات در وین در سطح فنی ادامه دارد

هیأت‌های کارشناسی ایران و فرانسه بعد از ظهر امروز در وین مذاکره کردند و مذاکرات همچنان در سطح معاونان و کارشناسان ادامه دارد .

به گزارش مهر به وین، دومین روز مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 هر چند که هنوز نشستی رسمی با حضور همه اعضای 1+5 به صورت عمومی نداشته است، اما همچنان در سطح معاونان و کارشناسان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر امور خارجه کشورمان از صبح امروز چندین  مذاکراه دو جانبه  فشرده با همتایان روس، فرانسوی، آمریکایی، آلمانی و انگلیس داشته اند.

هیأت کارشناسی ایران به ریاست حمید بعیدی نژاد نیز مذاکرات را در سطح کارشناسان ادامه داده اند.

بعد از ظهر امروز از حدود ساعت 17 مذاکرات کارشناسی دو جانبه ایران و فرانسه در وین برگزار شده است. مذاکرات کارشناسی دو جانبه پیش از این در طول مذاکرات تنها چندین دور با نمایندگان آمریکا برگزار شده بود و این اولین بار است که ایران با دیگر اعضای 1+5 پشت میز مذاکرات کارشناسی فنی دو جانبه با دیگر اعضا نشسته است.

مذاکرات در وین در حالی در سطح کارشناسی ادامه دارد که هیچ خبری درباره نحوه ادامه مذاکرات در دست نیست.

شایعات در خصوص حضور وزاری خارجه در وین نیز همچنان بین خبرنگاران وجود دارد و برخی از سفر روز جمعه جان کری به وین خبر می‌دهند.

به نظر می رسد مذاکرات کارشناسی در وین برای رسیدن به یک تصمیم سیاسی در روزهای آخر مهم ترین اتفاقات دو روز گذشته بوده است. اخبار جلسات همچنان حاکی از زیاده خواهی طرف مقابل و نیاز به یک تصمیم سیاسی دارد.


  اخبار سیاست خارجی  - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------