آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

توجه مطبوعات بین‌المللی به موضوع آلودگی شدید هوای تهران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,آلودگی شدید هوای تهران

 

 اخبار سیاست خارجی  - توجه مطبوعات بین‌المللی به موضوع آلودگی شدید هوای تهران

اضافه شدن نام چند شخص و شرکت جدید به فهرست تحریم های آمریکا علیه ایران، تکذیب پیشنهاد آمریکا به ایران برای مبادله زندانیان در مقابل آزادی تفنگدار دریایی سابق این کشور، تکذیب مذاکره ایران و آمریکا برای بازگشایی سفارتخانه در پایتخت های یکدیگر و بازتاب آلودگی شدید هوای تهران طی روزهای اخیر، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، اضافه کردن نام چند شخص و شرکت جدید به فهرست تحریم های آمریکا درباره ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. خبرگزاری کویت می نویسد وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته نام 9 شخص و شرکت را به تحریم های مرتبط با ایران اضافه کرده و دلیل این امر را نیز حمایت آن ها از تلاش های دولت ایران برای دور زدن تحریم ها و همچنین مسائل حقوق بشری، از جمله مشارکت در سانسور عنوان کرده است. این وزارتخانه همچنین اطلاعات مروبط به 30 کشتی را که به سبب ارتباط خود با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توقیف شده اند، به روز و منتشر کرده است.

اما در پی انتشار اخباری درباره درخواست آمریکا از ایران برای مبادله زندانیان، وزارت خارجه ایالات متحده این موضوع را تکذیب کرده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ایالات متحده خواستار آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران شده؛ اما گزارش های منتشره درباره ارائه پیشنهاد مبادله زندانیان در ازای آزادی امیر حکمتی را تکذیب کرده است. جف راتکه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در این زمینه گفته: «این گزارش ها دقیق نیستند.دولت ایالات متحده پیشنهاد مبادله زندانیان با آقای حکمتی را نداده است». حکمتی تفنگدار دریایی سابق آمریکاست که به اتهام جاسوسی برای آمریکا در زندان به سر می برد.

توضیح وزارت خارجه ایران درباره موضوع احتمال بازگشایی سفارت آمریکا در تهران، موضوعی است که مورد توجه خبرگزاری «ترند» قرار گرفته است. این خبرگزاری می نویسد وزارت خارجه ایران اعلام کرده موضوع بازگشایی سفارتخانه های ایران و آمریکا، در دستور کار مذاکرات میان دو کشور قرار ندارد. مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران در این زمینه گفته: «گفت و گوهای دو کشور صرفاً درباره موضوع هسته ای است و موضوع بازگشایی سفارتخانه ها در دستور کار گفت و گوهای دو کشور قرار ندارد». وی این سخنان را در واکنش به مطالب برخی روزنامه های عربی بیان کرده که مدعی گفت و گوی ایران و آمریکا در این زمینه شده بودند.

در نهایت، موضوع آلودگی هوای تهران از جمله دیگر موضوعاتی است که توجه شماری از مطبوعات و رسانه های بین المللی را به خود جلب کرده است. روزنامه «عرب نیوز» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد به دلیل آلودگی شدید هوای تهران، حدود 400 نفر به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی روانه بیمارستان شده و 1500 نفر دیگر نیز نیاز به درمان دارند. این روزنامه اشاره می کند که در طول سال، بیش از چهار میلیون خودرو هوای تهران را آلوده می کنند و این وضعیت به ویژه در زمستان تشدید می شود؛ زیرا هوای سرد سبب تشکیل یک توده سرطان زا می شود که شهر تهران را می پوشاند.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------