آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

واکنش کاخ سفید و رژیم اسرائیل به تصمیم دموکرات‌ها درباره تحریم ایران



اخبار,اخبارسیاست خارجی,تحریم ایران

استقبال کاخ سفید از تصمیم سناتورهای دموکرات برای به تعویق انداختن رأی خود درباره تحریم ایران، انتقاد سیاستمداران مخالف نتانیاهو از وی به دلیل تصمیم برای سخنرانی در کنگره آمریکا، بازتاب ارسال پیام هشدار ایران برای رژیم اسرائیل و دیدار اوباما با ملک سلمان و گفت و گو درباره مسائلی از جمله ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در پی اعلام تصمیم سناتورهای دموکرات آمریکایی برای عدم حمایت از طرح تحریم های جدید ایران طی دو ماه آینده، کاخ سفید به این موضوع واکنش نشان داده و از آن استقبال کرده است. به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته کاخ سفید از تصمیم سناتورهای دموکرات برای به تعویق انداختن تلاش های خود جهت تصویب تحریم های جدید علیه ایران استقبال می کند. این مقام دولتی گفته: «این یک اقدام مطلوب است که فضایی را برای پیشبرد مذاکرات فراهم می آورد و ما می توانیم ببینیم تا آخر ماه مارس به چه چیزی دست پیدا خواهیم کرد».


در همین حال، مخالفان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، وی را متهم کرده اند که با تصمیم خود برای حضور در کنگره و سخنرانی درباره ایران، زمینه به تعویق افتادن تصویب تحریم های جدید را فراهم کرده است. به نوشته سایت خبری «آروتز شوا»، زیپی لیونی، از رهبران احزاب مخالف نتانیاهو اظهار داشته تصمیم نتانیاهو به پذیرش دعوت جمهوری خواهان برای حضور و سخنرانی در کنگره آمریکا، سبب شده سناتورهای دموکرات تصمیم به تعویق طرح تحریم های جدید ایران بگیرند. وی گفته: «نتانیاهو به خاطر یک سخنرانی سیاسی، طرح تشدید تحریم های ایران را به باد داد».

اما خبر ارسال پیام هشدار ایران برای رژیم اسرائیل در پی حمله اخیر این رژیم در سوریه، موضوع دیگری است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از منابع خبری داخلی ایران می نویسد ایران روز گذشته اعلام کرده در پی حمله هوایی اخیر رژیم اسرائیل در سوریه و هدف قرار گرفتن یک ژنرال ایرانی، پیامی را از طریق آمریکا برای رژیم اسرائیل ارسال کرده است. حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران گفته در پیام مذکور، اعلام شده که رژیم صهیونیستی از خط قرمزهای ایران عبور کرده و باید منتظر پیامدهای این اقدام باشد.

در نهایت، در میان دیگر مطالب، خبر دیدار رئیس جمهور آمریکا با پادشاه جدید عربستان و گفت و گوی آن ها درباره مسائل منطقه و همچنین ایران، مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. به نوشته «رویترز»، در جریان دیدار اوباما با ملک سلمان، پادشاه سعودی هیچ گونه ملاحظه ای را درباره مذاکرات هسته ای ایران مطرح نکرده؛ اما مشخص نیست که این امر به معنای تغییر رویکرد عربستان در این زمینه است یا خیر. در عین حال، سلمان گفته ایران نباید اجازه ساخت سلاح هسته ای را پیدا کند. در این دیدار پادشاه سعودی بر ادامه سیاست های نفتی پیشین این کشور نیز تأکید کرده است.


  اخبار سیاست خارجی  - تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------